Hudson’s Bay kiest Speakap als intern communicatieplatform

AMSTERDAM, 22 mei 2018 – Hudson’s Bay gebruikt Speakap voor interne communicatie op de werkvloer. Het huidige retaillandschap vraagt om innovatie en door hun ruim 1500 medewerkers via een intern sociaal communicatieplatform met elkaar te verbinden, kunnen zij klanten beter helpen dan ooit tevoren.
Het nieuwe warenhuis van Nederland
Vorig jaar rond deze tijd was er nog geen Hudson’s Bay filiaal te bekennen in Nederland. In september 2017 opende het van origine Canadese warenhuis er in één klap 10 filialen. Daar lag een grote uitdaging met betrekking tot onboarding van personeel. Hudson’s Bay klaarde dit kunstje, onder meer door met iedereen in de organisatie effectief te communiceren via Speakap. Door nieuwe medewerkers razendsnel in te werken en op te leiden kon Hudson’s Bay in korte tijd tien filialen openen en in de maanden die daarop volgden nog enkele andere filialen. Zo heeft Hudson’s Bay snel voet aan de grond gekregen in Nederland.
Human Resources Director, Olof Kuipers: “Het verbetert niet alleen de kwaliteit van werken, het past ook veel beter bij deze tijd. Nu kan ik direct een bericht posten waardoor 1500 mensen binnen 2 tot 3 uur weten wat er speelt. Maar het komt ook terug. We krijgen veel feedback, vragen en informatie vanuit de winkels. Dat geeft me onmiddellijk een beeld van wat er gebeurt in het hele land.”
Operations Director, Edwin Boer: “Speakap is onze manier om met al onze mensen door het hele land te communiceren. Ik ben er echt van overtuigd dat dit de toekomst is van communiceren met je medewerkers en het betrokken maken van je medewerkers door een platform als Speakap te gebruiken.”
Over Speakap
Speakap is een veilig en privé platform dat het mogelijk maakt medewerkers op de werkvloer te bereiken en betrokken te maken. Het platform is ontstaan in 2013 toen de oprichters, Erwin van der Vlist en Patrick van der Mijl, in hun studententijd parttime in een supermarkt werkten. Nu wordt Speakap gebruikt door ruim 300 klanten verspreid over 27 landen wereldwijd waaronder IKEA, JD Sports, McDonald’s en Rituals. In 2017 won Speakap de ‘Best Retail Innovation of the Year’-award die werd uitgereikt door ABN-AMRO. Ga voor meer informatie naar www.speakap.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.