IenW en Roorda dopen Bob om in Top
Je staat op een feestje en je moet nog rijden, maar in het voorbijgaan drukken je overenthousiaste vrienden je toch een biertje in handen. Hoe zorg je dan dat je toch Bob blijft? Vandaag lanceren het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Roorda Tabula Rasa de nieuwe Bob-publiekscampagne ‘Top, jij blijft Bob!’.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: “De Bob campagne, met een heritage van bijna 25 jaar, is altijd weer een uitdaging en een feest om op te mogen werken. Een uitdaging omdat je weer een nieuw hoofdstuk aan die geschiedenis mag toevoegen en een feest omdat het de meest likeable en hoogst gewaardeerde overheidscampagne allertijden is.”
Marije Slagboom, campagnemanager bij IenW: “Alcoholgebruik is verantwoordelijk voor 12-23% van de verkeersongevallen en slachtoffers. Jaarlijks gaat dit om 82 tot 157 mensenlevens. Daarom is het hoog tijd om de campagne een nieuwe boost te geven en Bob opnieuw onder de aandacht te brengen met een nieuwe strategie.”
In de campagne neemt Bob een nieuwe afslag. Waar eerdere campagnes gingen om het maken en uitspreken van de Bob-afspraak, is de boodschap nu vooral om vol te houden. Daarom zien we Bob voor het eerst met een biertje in handen, dat ergens geparkeerd wordt om Bob te blijven. Jansen: “In deze campagne zetten we de Bob’s in het zonnetje die ondanks spontane situaties en aangereikte rondjes toch trouw blijven aan hun voornemen. Die standvastige Bob’s zijn helemaal top!”
Nog een opvallende primeur: in de campagne zijn de gele Bob-letters vervangen door Top. “Met ‘Top, jij blijft Bob’ spelen we met de bekendheid van het iconische logo. Het logo is inmiddels zo herkenbaar dat zelfs wanneer we de tekst veranderen, iedereen het Bob logo herkent”, aldus Jansen.
Met twee tv/olv-commercials, twee radiospots, digitale middelen en out-of-homes in stadions en bioscopen, moedigt de nieuwe campagne elke Bob aan om de verleiding te weerstaan.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.