Industry Wire

Geplaatst door Penfield Digital

IJsvogel Retail kiest voor Penfield Digital bij het optimaliseren van klantervaringen

Huisdieren bieden ons veel troost en plezier. Onze behaarde, gevederde of geschubde vrienden zijn tegenwoordig dan ook geliefde en volwaardige gezinsleden. Bij zo’n status horen natuurlijk goede voeding, speelgoed, krabpalen, manden en talloze andere accessoires.

Pets Place voorziet in al die behoeften. Het is dé dierenwinkel van Nederland die altijd in de buurt te vinden is. Pets Place heeft talloze dierenwinkels door het hele land én een webshop. Daarnaast zijn er 67 winkels in het zuiden van Nederland waar een Boerenbond en Pets Place samen onder één dak zitten. Pets Place en Boerenbond complementeren elkaar door twee sterke retailformules te combineren: Boerenbond dekt de lading voor de tuin en Pets Place voor het dier.

IJsvogel Retail is de eigenaar van zowel Pets Place als Boerenbond. Om de marketing automation en klantervaringen naar een hoger niveau te tillen, riep de organisatie de hulp in van Penfield Digital en Salesforce. Lees meer over deze samenwerking in dit artikel.

Nog betere on- en offline-ervaringen als doel
IJsvogel Retail was voor Pets Place en Boerenbond op zoek naar een nieuw marketing- en automationplatform dat de winkels in staat stelt om klanten zowel off- als online een nog betere winkelervaring te bieden. Omnichannel is hierbij het toverwoord: een gelijkaardige, kwalitatief hoogwaardige ervaring via alle kanalen en touchpoints (website, mailings, fysieke winkelpresentatie). Personalisatie, loyalty en engagement spelen daarbij een belangrijke rol.

Na het uitsturen van een RFP koos IJsvogel Retail de Marketing Cloud van Salesforce als nieuw platform voor het beheren en verbeteren van digitale klantervaringen. Penfield Digital werd de strategische partner voor het implementeren en managen van het platform.

Weten wat huisdieren belangrijk vinden
Het is niet alleen de klant die centraal staat, bij IJsvogel Retail, maar vooral ook het huisdier. Juist dat kan IJsvogel Retail met behulp van Salesforce Marketing Cloud nog beter inzien, wat mogelijkheden biedt om marketingcampagnes en -uitingen beter te vertalen naar de wensen en behoeftes van die klant en huisdier. Emotie is daarbij een belangrijk element. De klanten van IJsvogel Retail hebben een passie voor dieren en zijn graag actief bezig in het groen. Dankzij Salesforce Marketing Cloud lukt nu het nog beter om die principes stevig te verankeren in het marketing- en communicatie-aanbod van IJsvogel Retail.

“Deze samenwerking tussen IJsvogel Retail en Penfield Digital is een echte partnership, onze manier van werken, is gebaseerd op duidelijkheid, transparantie en partnership, wat perfect past bij de visie en strategie van IJsvogel Retail. Daarnaast zijn wij bij Penfield fan van het eerste uur, want bijna elke collega is namelijk al trouwe klant en heeft een hond, kat, vogel of een konijn die goed doen met de producten van IJsvogel Retail” aldus een trotse Rommert Crépin, Commercial Director bij Penfield Digital (en zijn hond deelt deze mening ook).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht