Industry Wire

Geplaatst door red.

Inclusieve agency red. pleit voor inclusiviteit en representatie in media

Amsterdam, 14-11-2023 – Recentelijk heeft red., een inclusief bureau in Amsterdam, gesproken met Jan Magazine over het belang van inclusiviteit en representatie buiten de Pride-maand. Oprichter Indy Koele, een 26-jarige non-binaire persoon, heeft red. opgericht om queer en BIPOC-influencers te verbinden met passende merken en campagnes, met als doel een platform te bieden voor deze talenten.

Gebrek aan positieve representatie

red. is ontstaan vanuit het waargenomen gebrek aan positieve representatie van queer en BIPOC-verhalen en personen in de Nederlandse media. ‘Voor ons is het belangrijk dat wij deze talenten een safe space bieden, hen ondersteunen in hun carrière en ervoor zorgen dat zij eerlijk betaald worden voor hun werk.

Want nog altijd wordt er onderscheid gemaakt tussen talenten die niet binnen de witte, cis-gendered, heteronormatieve normen vallen’. Indy legt de vinger op de zere plek: de voortdurende uitdagingen in gelijke representatie, waarbij BIPOC-creators gemiddeld 29% minder worden betaald dan hun witte collega’s (MSL Study).

Dit is een onderwerp waar red. zich hard voor maakt, omdat iedereen eerlijk betaald zou moeten worden voor het werk dat zij leveren. Ondertussen vertegenwoordigt de agency 13 verschillende talenten, van TikTokkers tot DJ’s, artiesten en modellen – allemaal uniek in hun eigen vakgebied.

Impact op de samenleving

Indy bekritiseert de heersende monocultuur binnen veel (media)bedrijven en benadrukt het schadelijke effect hiervan op maatschappelijke representatie. Het gebrek aan diversiteit binnen teams resulteert in campagnes die de werkelijke veelzijdigheid van onze samenleving niet weerspiegelen en zich vaak beperken tot herkenbare stereotypen.

red. stelt dat inclusiviteit geen ‘must’ mag zijn om als bedrijf als divers te worden beschouwd, maar eerder een integraal onderdeel van de bedrijfscultuur. red. biedt ook ondersteuning aan bedrijven om (cultureel sensitieve) campagnes op te zetten en de nadruk te leggen op het belang van diversiteit in denkwijze binnen teams.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht