Inner Circle geeft datingwereld impuls met offline daten op culturele hotspots en innovatieve app-functies

Amsterdam, 4 juli 2024 – Daters van nu zijn helemaal klaar met het snelle swipen, en zoeken steeds vaker naar betekenisvolle verbindingen. Dat het delen van dezelfde interesses hierbij een belangrijke rol speelt, blijkt een feit – het idee van ‘opposites attract’ een fabel.
Meer dan de helft (52%) van de Inner Circle members* die de nieuwe versie van de app gebruiken, geeft aan dat gedeelde culturele interesses essentieel zijn voor een succesvolle relatie. In reactie hierop vernieuwde Inner Circle zijn focus – en daarmee de gehele Nederlandse datingscene. Met de lancering van The Circle Collective stimuleert Inner Circle echte ontmoetingen in de hipste hotspots van Amsterdam. Ook de app is onder handen genomen en voorzien van een nieuwe look en verschillende innovatieve functies.
The Circle Collective is een initiatief dat een selecte groep appgebruikers samenbrengt op zorgvuldig geselecteerde culturele hotspots in Amsterdam, waaronder The Pizza Show, Sebonsa, Cinetree en STRAAT museum. Naast deze exclusieve toegang krijgen members ook korting op of gratis tickets, eten en drinken.
Elke maand nodigt Inner Circle members met een actief profiel, hoge scores, en interessante levensstijlen uit om deel uit te maken van The Circle Collective. Via in app en online activities maken members kans om onderdeel te worden van de Collective.
De tijd van snel swipen en liken is voorbij. De dater van nu hecht meer waarde aan gedeelde levensstijlen, passies en interesses. Een indrukwekkende 73%* voelt zich zekerder als de date een gedeelde lifestyle en interesses heeft. 53%* geeft aan dat gedeelde culturele ervaringen een belangrijke factor zijn voor een (geslaagde) connectie. Deze inzichten benadrukken des te meer hoe groot de behoefte aan gedeelde interesses in de datingwereld is.
Verder voortbordurend op deze consumenteninzichten heeft Inner Circle zijn screening verfijnd met strengere eisen en een besloten toegang tot de app. Deze benadering heeft als doel een community van like-minded members op te bouwen, waarbij waardevolle contacten worden gelegd op basis van gedeelde passies – in plaats van oppervlakkige kenmerken.
Sinds de introductie van de vernieuwde merkidentiteit en de focus op community begin juni, zag Inner Circle de betrokkenheid van gebruikers en updates van profielen groeien. Een opmerkelijke 55% van de Inner Circle-gebruikers heeft hun profiel aangepast of aangevuld met persoonlijke interesses – wat de sterke wens naar echte, authentieke verbindingen wederom bewijst. Ook de nieuwe visuele identiteit van de app is goed ontvangen door gebruikers. Het leidde tot een groei van 15% in het gemiddeld aantal uitgewisselde berichten in de eerste week.
De recente updates helpen Inner Circle de neerwaartse trend van datingapps te doorbreken. Margriet de Kroon, Chief Marketing Officer bij Inner Circle, zegt hierover: “De lancering van The Circle Collective betekent een nieuw hoofdstuk voor ons, en brengt ons weer een stap dichterbij ons doel: de date-ervaring van onze gebruikers te verrijken. Ons uitgangspunt is altijd geweest om meer te zijn dan snel en oppervlakkig swipen. Het real-life samenbrengen van mensen met gedeelde levensstijlen en interesses, is de perfecte setting voor het ontstaan en groeien van betekenisvolle relaties.”
Om voor een sterke community en exclusieve ontmoetingen te blijven zorgen, blijft Inner Circle zijn netwerk van premiumpartners en locaties door heel Amsterdam verder uitbreiden. Zo trekken Inner Circle en de hoofdstad mensen aan die allebei weten… that opposites don’t attract.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.