Industry Wire

Geplaatst door Intershop

Intershop introduceert nieuw product voor de perfecte omnichannel e-commerce experience

Jena, Duitsland, 31 mei 2016 – Intershop heeft haar Commerce Suite uitgebreid met een nieuw product: Intershop Order Management. B2B- en B2C-klanten kunnen met dit product via ieder verkoopkanaal in de perfecte omnichannel commerce experience voorzien en tegelijkertijd ook hun interne efficiency verbeteren.

Intershop Order Management is een nieuwe module binnen Intershop Commerce Suite en een essentiële bouwsteen voor een succesvolle klantgerichte en geïntegreerde omnichannel-commerce oplossing voor B2B- en B2C-organisaties. Het stelt bedrijven in staat om beter in te spelen op vragen die klanten hebben, via ieder touchpoint en op elke orderfulfilment-locatie. Organisaties die zich willen focussen op meer tevreden en loyale klanten, beschikken met deze module over de verbindende schakel voor een succesvolle omnichannel strategie.

Het Intershop order managementsysteem verbindt alle stappen binnen de customer journey en automatiseert en stroomlijnt alle order-, betalings-, facturerings-, logistieke- en retour- processen voor alle touchpoints. Daarvoor worden verspreide voorraden of orderverwerkingslocaties ook geïntegreerd. Deze omnichannel-functionaliteit biedt gebruikers over al hun touchpoints een realtime-inzicht in onder meer het koopgedrag van klanten, voorraadniveaus en betalingen. Deze informatie kan worden benut om direct individuele aanbiedingen te doen en specifieke diensten aan te bieden om klanttevredenheid te verbeteren en opbrengsten te verhogen. Dat is onafhankelijk van het gebruikte verkoopkanaal. Het ordermanagement-systeem van Intershop orkestreert op de achtergrond de informatie-uitwisseling tussen de diverse applicaties zoals ERP-, POS- of magazijnbeheer-systemen en externe logistieke dienstverleners en toeleveranciers. Daardoor kunnen organisaties hun klanten een consistente en naadloze customer experience bieden.

Jochen Wiechen, CEO van Intershop, vertelt enthousiast: “Voor organisaties die met omnichannel-strategieën verder willen groeien en hun klanttevredenheid willen verbeteren, is het een enorme uitdaging om over al hun touchpoints een consistente customer experience te bieden. Dit innovatieve ordermanagement-systeem biedt hiervoor de ultieme oplossing en is daarmee een krachtige uitbreiding van Intershop Commerce Suite, het omnichannel commerce-platform voor B2B- en B2C-organisaties. Hoe complex het afstemmen van alle processen in de backoffice ook is om een naadloze orderopvolging, 24-uurs leveringen of omnichannel-shopping te realiseren, het order managementsysteem van Intershop zorgt voor een zeer efficïente service en distributie. ”

De eerste projecten met het nieuwe OMS systeem zijn inmiddels operationeel. Zowel B2B klanten uit de technische groothandel, als grote internationale retailers benutten Intershop Order Management voor hun sterk groeiende online activiteiten.

De voornaamste voordelen van deze innovatieve commerce-oplossing zijn:
    Consistente customer-experience over alle touchpoints
    Integraal inzicht in alle bedrijfsvoorraden, inclusief shops en leveranciers
    Orderregistratie vanuit alle verkoopkanalen, waaronder ook marktplaatsen
    Omnichannel inzicht in voortgang orderverwerking en -afwikkeling
    Optimale orderrouting & logistieke verwerking
    Geïntegreerd order-to-cash management
    Toegang tot after-order services
    Eenvoudig retour beheer via alle kanalen

Intershop Order Management is een nieuw product binnen Intershop Commerce Suite en is nu wereldwijd verkrijgbaar bij Intershop en haar business partners. Ga voor meer informatie naar http://www.intershop.nl/order-management.

Over Intershop Communications AG:
Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland 1992) is met Intershop Commerce Suite de grootste onafhankelijke aanbieder van omnichannel commerce-oplossingen. Intershop biedt high-performance standaard commerce-software voor online-verkoop, aangevuld met alle noodzakelijke diensten. Intershop is bovendien  een business process outsourcing provider, die alle aspecten van online retailing tot fulfilment omvat. Over de hele wereld zijn er meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth, en Deutsche Telekom die de oplossingen van Intershop benutten. Intershop heeft zijn hoofdkantoor in Jena, Duitsland, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop vindt u online op www.intershop.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht