Industry Wire

Geplaatst door iO

iO verbetert online ervaring Universiteit Maastricht

Een frisse uitstraling, verbeterde navigatie en herschreven content van de website zorgen voor een optimale gebruikerservaring.

Blended agency iO heeft, samen met de Universiteit Maastricht (UM), gewerkt aan de verbetering van de user experience van de centrale content. Met een nieuwe look en navigatie, en herschreven content van de website als resultaat. De optimalisaties zijn recent succesvol live gegaan.

Vraag Universiteit Maastricht

In collegejaar 23/24 besloot de UM na een strategische verkenning om de centrale content te optimaliseren. Hiermee wil de universiteit haar verschillende doelgroepen beter bereiken, informatie gemakkelijker vindbaar maken en content visueel aantrekkelijker presenteren. iO won de onderhandse aanbesteding en gaf de optimalisaties samen met de UM vorm.

Blended aanpak voor optimaal resultaat

Na een uitgebreide kick-off inventariseerden UX- en UI-designers en contentstrategen van iO samen met de UM de wensen voor de centrale content en toetsten deze aan de doelgroepen aankomende en zittende studenten. Met de verkregen inzichten scherpte iO de user interface en user experience – voor desktop en mobiel – aan. iO maakte nieuwe designs voor de homepage en de landingspagina’s, ontwikkelde een nieuwe navigatiestructuur en (her)schreef content in Nederlands en Engels. Vervolgens bouwde iO de pagina’s in het contentmanagementsysteem van de UM, plaatste de nieuwe en herschreven content en zorgde voor het redirectplan. ​

Bianca Troisfontaine, hoofdredacteur maastrichtuniversity.nl en projectleider: ​

“We zijn erg tevreden met de hulp, professionaliteit en deskundigheid die iO heeft geleverd. De flexibiliteit, het meedenken, het harde werk en de onuitputtelijke energie waren goud waard in dit project. We zijn trots op het eindresultaat!”

Over iO

​iO is een blended agency. Wij brengen talent in marketing, technologie, content, strategie en creatie samen. Met ‘experience is everything’ als overtuiging helpen we onze klanten hun doelgroep een rijke en relevante merkbeleving te bieden. Zo konden we sterke merken als Audi, Brussels Airport, Efteling, Eneco, Fiberklaar en Worldline al helpen groeien.

iO werd opgericht in 2005 en opereert lokaal en internationaal in opdracht van bedrijven, organisaties en overheden vanuit onze verschillende campussen in België, Nederland, Zweden, Denemarken en Bulgarije. iodigital.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht