JBL lanceert Europese ‘Sound that Fits You’ campagne met onder anderen Virgil van Dijk

Amsterdam, 26 mei 2021 – JBL start een grote Europese campagne voor zijn draadloze oordopjes. Met ‘Sound that Fits You’ spreekt JBL zijn jongerendoelgroep aan met behulp van wereldsterren op het voetbalveld. De rol die muziek speelt in de levens en carrières van voetballers Virgil van Dijk, Jesse Lingard en Lucas Hernández staat centraal. In de campagne worden influencer marketing, social (video) content en display gecombineerd. De eerste content is deze week in 11 verschillende landen online gegaan.
Individualiteit
De persoonlijke verhalen van de sterspelers vormen de spil van ‘Sound that Fits You’. Iedere voetballer vertelt over de rol die muziek en JBL spelen bij het uitoefenen van hun passie. Net als de ambassadeurs heeft JBL individualiteit hoog in het vaandel, met producten op maat voor elke muzieksmaak en levensstijl: van de sportieve JBL Reflect MINI NC tot de stijlvolle JBL Live PRO+ oordopjes.
Lifestyle-influencers en retail
Als startpunt van deze 100% digitale campagne, die deze week gestart is in 11 Europese landen, wordt gebruik gemaakt van videocontent waarin JBL’s volledige draadloze oordopjes-lijn de revue passeert. Hiervoor worden social media, display en influencer marketing ingezet. Verder zullen in acht landen, waaronder in Nederland, verschillende lifestyle-influencers de campagne aanjagen via hun eigen kanalen. Ook retailpartners worden ingezet voor de campagne; zo zal de content van Virgil van Dijk door Coolblue gebruikt worden om het product via hun kanalen te promoten.
Gedurfd, kleurrijk en levendig
“JBL en popcultuur gaan hand in hand, en we houden van individuen die net zo gedurfd, kleurrijk en levendig zijn als onze producten. In deze campagne laten we zien hoe wij unieke en persoonlijke audio-ervaringen creëren op een leuke en speelse manier, en de merkambassadeurs staan daarbij centraal. Als muziekliefhebbers en fans van JBL is het vanzelfsprekend om mensen als Virgil van Dijk, Jesse Lingard en Lucas Hernández te verbinden aan onze ‘Sound that Fits you’-campagne. We willen de wereld laten ervaren hoe wij geluid zien – een uniek aspect van onze identiteit, waaraan we via JBL-technologie een stem geven”, aldus Nadin Mulder, sr. Director Marketing EMEA bij HARMAN.
OVER JBL
JBL creëert het verbazingwekkende geluid dat vormgeeft aan de meest epische momenten van het leven. Van iconische evenementen als Woodstock en concerten in Madison Square Garden tot wedstrijden in het Yankee Stadium en weekendtrips. JBL verheft de ervaringen van luisteraars met bekroonde audio die hen in staat stelt het beste te halen uit elk moment. Met 75 jaar ongeëvenaarde professionele geloofsbrieven en toonaangevende innovatie heeft JBL op vakkundige wijze een gedurfde visie op de toekomst weten te combineren met de passie en het talent van technici en ontwerpers over de hele wereld. JBL’s Signature Professional Sound is de toonaangevende technologie die grote popcultuur evenementen aandrijft, en het merk heeft samengewerkt met ’s werelds toptalent op het gebied van muziek, sport en esports.
OVER HARMAN
HARMAN (www.harman.com) ontwerpt en produceert connected producten en oplossingen voor consumenten, automotive en bedrijven wereldwijd, waaronder audio, visuele en infotainment systemen, bedrijfsoplossingen en software-services. Met premium merken als AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon® Mark Levinson® en Revel® is HARMAN populair onder audio liefhebbers van verschillende generaties en ondersteunt bovendien professionele artiesten en de omgeving waarin zij optreden. HARMAN is ook leider op het gebied van een technologie- en geïntegreerde service oplossingen voor automotive, mobile, telecommunicatie en bedrijven. Meer dan 50 miljoen auto’s op de weg zijn voorzien van HARMAN audio en infotainment systemen. De softwareoplossingen van HARMAN ondersteunen miljarden mobiele apparaten en systemen die zijn verbonden, geïntegreerd, gepersonaliseerd, adaptief en veilig op alle platformen. Op het werk, thuis en in de auto. HARMAN heeft 30.000 werknemers in Amerika, Europa en Azië. In maart 2017 werd HARMAN volledig overgenomen door Samsung Electronics Co., Ltd.
© 2020 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. Features, specifications, and appearance are subject to change without notice.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.