Geplaatst door Kantar

Kantar introduceert AI aan de innovatiecyclus met de lancering van ConceptEvaluate AI

Kantar, ‘s werelds toonaangevende bedrijf op het gebied van marketingdata en -analyse, introduceert vandaag ConceptEvaluate AI. ’s Werelds eerste door AI aangedreven, geautomatiseerde dienst voor de evaluatie van product- en dienstontwikkeling in een vroeg stadium. ConceptEvaluate AI geeft bedrijven de mogelijkheid om nieuwe product- en dienstconcepten op grote schaal te screenen. Hierdoor kunnen R&D- en innovatieteams efficiënter en effectiever van concept naar realiteit gaan bij het ontwikkelen van nieuwe innovaties.

Bij het nemen van grote investeringsbeslissingen moeten marketing- en bedrijfsleiders erop vertrouwen dat hun beslissingen zijn gebaseerd op de meest betekenisvolle inzichten. ConceptEvaluate AI onderscheidt zich door de hoge kwaliteit van de data waarop het is getraind: een eigen dataset met bijna 40.000 echte innovatietesten en meer dan zes miljoen productevaluaties van consumenten.

Modelvalidatie door AI is een andere onderscheidende factor. Ontwikkeld met behulp van inputs uit de praktijk en bekende innovatie-uitkomsten, is ConceptEvaluate AI bijna 90% accuraat in vergelijking met eerdere, op enquêtes gebaseerde resultaten bij het voorspellen van uitkomsten van testen voor producten en diensten, en hoe uniek en relevant consumenten deze concepten vinden.

ConceptEvaluate AI is nu direct beschikbaar op Kantar Marketplace. Deze tool helpt bij het screenen van iteraties van initiële concepten en geeft belangrijke inzichten in welke concepten het beste presteren voordat er diepgaand wordt getest. ConceptEvaluate AI biedt de mogelijkheid om 10-100 concepten tegelijkertijd te testen in slechts 24 uur. Hierdoor creëert het meer ruimte voor innovatieve ideeën, versnelt het de tijd tot marktintroductie en opent het nieuwe groeimogelijkheden in een breed scala aan categorieën, waaronder FMCG, technologie en financiële diensten. Als een geautomatiseerde tool zonder interactie met consumenten of enquêtepanels is het ook ideaal voor het testen van gevoelige concepten.

Jenny Matsui, Director in Kantars Global Innovation product team: “Meaningfully different innovatie is essentieel voor het langetermijnsucces van elk bedrijf. Ondertussen staan innovators onder toenemende druk om nieuwe producten en diensten te leveren die resoneren bij consumenten. ConceptEvaluate AI is erop gericht deze druk te verlichten door een door AI aangedreven methode aan te bieden voor het ontwikkelen van effectieve innovaties die aansluiten bij de wensen en behoeften van consumenten. Door de initiële fase van het innovatieproces te versnellen, kunnen we al vroeg sterk bewijs leveren dat een concept potentieel heeft voor succes op de markt.”

Ashok Kalidas, Kantars pas aangestelde Chief AI Scientist, voegt toe: “Niet alle AI-tools zijn gelijk. De combinatie van hoge kwaliteit trainingsdata, een krachtige modelarchitectuur en rigoureuze kwantitatieve en kwalitatieve validatie van het AI-model geeft ons het vertrouwen dat we enorme waarde zullen toevoegen voor klanten die willen innoveren voor groei. ConceptEvaluate AI geeft merken de creatieve vrijheid om winnende ideeën om te zetten in volledig uitgewerkte concepten, wetende dat er bewijs is om te begrijpen wat het beste zal werken.”

“Marketingleiders van alle niveaus moeten vloeiend worden met AI. Onze ervaring als onmisbare partner voor duizenden van ’s werelds grootste merken betekent dat we hen kunnen helpen begrijpen hoe hoogwaardige data en AI-tools hun doel kunnen ondersteunen om meaningfully different te zijn voor meer mensen. Met deze lancering heeft Kantar nu een portfolio van op AI gebaseerde oplossingen die elke fase van verkoop- en marketingcyclus aanpakken. Van merkstrategie en innovatie tot creatieve en media-effectiviteit via ons LINK AI-advertentietestplatform, tot winkelgedrag, klantbeleving en totale marketing-ROI.”

De prijzen beginnen bij €3.920. Meer informatie over ConceptEvaluate AI is hier beschikbaar.