Klantenkaart tuincentrum nu op de mobiele telefoon

Consumenten die een tuincentrum bezoeken hebben over het algemeen twee dingen mee: een pinpas en hun mobiele telefoon. De mobiele telefoon is daarbij een onmisbare schakel in de communicatie met consumenten omdat zij meer en meer gebruik maken van hun mobiel tijdens het winkelen. Garden Connect biedt tuincentra met een klantenkaart de mogelijkheid om hun programma flink te moderniseren en Tuindorado in Drachten & Gorredijk is het eerste tuincentrum dat deze kans greep.
Bij het uitgeven van een klantenkaart wordt de postcode van de klant opgeslagen en vervolgens kan de klant zelf de klantenkaart activeren. Na het activeren krijgen zij toegang tot hun aankoopgeschiedenis, het gespaarde saldo, persoonlijke gegevens en natuurlijk de digitale versie van de klantenkaart. “Natuurlijk is een deel van onze klanten wat ouder, maar we zien echt steeds meer klanten met een smartphone. De klantenkaart is door Garden Connect gekoppeld aan onze mobiele App wat tal van voordelen biedt.” vertelt Harry Kussendrager.
“Consumenten kunnen in de App van Tuindorado hun puntensaldo bekijken, de barcode kan bij de kassa gescand worden en daarnaast staan ook alle kassabonnen in de App.” vult Nikkie van Dillen hem aan. “Hierdoor heeft de consument alle informatie altijd beschikbaar. Het tuincentrum kan bovendien push berichten sturen bij acties of speciale events, hoewel dat met zeer beperkte mate ingezet moet worden.”
“Garden Connect verrast ons regelmatig in positieve zin. De klantenkaart in de App is uniek in de branche, want zelfs de grote ketens hebben dit nog niet. Daarnaast hebben we vanaf 1 september nog een extra service voor onze kaarthouders, ook ontwikkeld door Garden Connect. Kaarthouders krijgen na aankoop in de winkel hun kassabon per e-mail toegezonden, samen met een nette e-mail en leuke actie. Dat is bij webshops al heel normaal maar voor de branche iets nieuws. We verwachten daar zeker goede reacties op te krijgen.”
Alle diensten omtrent de klantenkaart van Garden Connect zijn volledig gekoppeld aan RetailVista van Nedfox. Garden Connect en Nedfox werken nauw samen: “De samenwerking wordt steeds beter en de tuinbranche kan de komende jaren nog meer echte innovaties van ons verwachten. We bieden de zelfstandige tuincentra marketing tools die de grote retailers niet hebben. Slim, effectief en betaalbaar.” besluit van Dillen.
Tuincentra die geïnteresseerd zijn kunnen contact opnemen via nikkie@gardenconnect.com of (+31) 20 700 8250.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.