Klarna introduceert ‘betalen met 1 klik’

Amsterdam, 3 augustus 2017 – Klarna, aanbieder van online betaaldiensten, heeft een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan haar klantportal Mijn Klarna en aan de Klarna App. Met ‘betalen met 1 klik’ hoeven klanten slechts eenmalig persoonsgegevens aan Klarna door te geven. Daarna kunnen zij hun factuur voortaan met een simpele druk op de knop betalen.
‘Betalen met 1 klik’ is vooralsnog alleen beschikbaar op Mijn Klarna en Klarna App. Met het portal en de populaire app hebben gebruikers op één centrale plek een volledig en up-to-date overzicht van al hun online aankopen en betalingen. Met ‘betalen met 1 klik’ kunnen zij hun Klarna-factuur nu nog sneller en eenvoudiger voldoen.
Veilig en soepel
Robert Bueninck, managing director Klarna Benelux en Frankrijk: “’Betalen met 1 klik’ past naadloos bij onze ambitie om online aankopen zo veilig en soepel mogelijk te maken. Consumenten willen bij een betaling niet elke keer hun – persoonlijke – gegevens invullen en autorisaties geven. Wij slaan data veilig op, zodat zij bij elke betaling klaarstaan voor gebruik. Webwinkels hoeven zelf geen gegevens meer op te slaan.”
‘M-commerce’ in de lift
De afgelopen jaren is het aantal aankopen bij webshops via desktop en laptop gestagneerd, terwijl het aantal aankopen met smartphones blijft stijgen. Bueninck: “Door de enorme groei van ‘m-commerce’ is een perfecte checkout experience randvoorwaardelijk geworden. Mensen willen ook onderweg altijd snel en veilig een aankoop kunnen doen.” Klarna verwacht dat ‘betalen met 1 klik’ binnen aanzienlijke tijd de meest prominente online betaalmethode van de Klarna App gaat worden, maar daar blijft het niet bij. Bueninck: “We beperken ons niet tot de app, maar gaan deze technologie op termijn ook op onze andere diensten toepassen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.