Industry Wire

Geplaatst door NewsLab

Klarna kiest NewsLab als PR-bureau na digitaal pitchtraject

Na een pitchtraject met meerdere bureaus heeft Klarna, marktleider op het gebied van achteraf betalen, gekozen voor NewsLab als haar nieuwe PR-bureau in Nederland. De pitch verliep door de coronacrisis volledig digitaal, van de eerste briefing tot de presentatie van het PR-voorstel. De samenwerking start per juni en richt zich zowel op business-to-business PR als business-to-consumer PR. De activiteiten variëren van klassieke mediarelaties tot contentproductie.

Juiste insights en creatieve concepten

Céline Jonker, Marketing Manager van Klarna B.V., licht de keuze voor NewsLab toe: “NewsLab heeft een sterk klantenportfolio binnen zowel de fintech- als retailwereld. Dat konden we merken aan de insights die ze tijdens de pitch deelden. Ze snappen de wereld waarin wij opereren en de uitdagingen die binnen onze branche spelen. De gepresenteerde PR-concepten waren een goede mix van realistische basics en grotere creatieve ideeën. De combinatie van ervaring, insights en creativiteit bij NewsLab, zorgden uiteindelijk voor de juiste match. Hoewel de pitch digitaal verliep, voelden we tijdens het pitchtraject al een goede klik met het NewsLab team.”

Talitha Dirkzwager, Managing Director van NewsLab, kijkt uit naar de samenwerking met Klarna: “Bijzonder om een pitch te winnen in deze gekke tijd, waarin het niet mogelijk was om elkaar persoonlijk te ontmoeten. Met name het presenteren van creatieve PR-concepten is toch anders in een digitale setting. Toch werkte het beter dan gedacht. Ook via het beeldscherm konden we ons enthousiasme voor het merk overbrengen en voelden we een klik. De e-commerce wereld is heel interessant en divers en Klarna is een innovatieve speler die het binnen die wereld net even anders doet. Bovendien zijn ze als Europa’s grootste fintech doorlopend bezig met innovatie. We kijken ernaar uit om dat verhaal te gaan vertellen!”

Over Klarna

Klarna is wereldwijd leider op het gebied van smooth shopping en betalingen. Met Klarna kunnen consumenten nu kopen en later betalen, zodat ze niet hoeven te wachten om hun favoriete spullen in huis te halen. Het aanbod van Klarna aan consumenten en retailers omvat betalingen, social shopping en persoonlijke financiën. Meer dan 200.000 (web)shops, waaronder H&M, Adidas, ASOS, Omoda, Travelbags, Nike, Mediamarkt en Rituals bieden Klarna’s innovatieve winkelervaring online en in de winkel aan. Klarna is de hoogst gewaardeerde private fintech in Europa met een waardering van $ 5,5 miljard en één van de grootste private fintechs wereldwijd. Klarna werd opgericht in 2005, heeft meer dan 3.000 werknemers en is actief in 17 landen.

Over NewsLab

NewsLab is een creatief PR-bureau voor Marketing PR en Corporate PR. Ons team bestaat uit ervaren seniors en jong PR-talent. Een mix van mensen met uiteenlopende vaardigheden in strategie, creatie, tekst, mediarelaties, contentstrategie, influencer marketing en digital PR. Nieuwsgierigheid is onze bindende factor. Naar onze klanten, hun markt, ons eigen vakgebied en alles wat daarin gebeurt. Ons team heeft ervaring in diverse sectoren, zoals Food & Drinks, Finance, Retail, Travel, Consumer Tech, Interieur en Entertainment. We werken onder andere voor ABN AMRO, Atos, Brooks Running, Canon, Center Parcs, De Hypotheker, Old Amsterdam, Jumbo, Kruidvat, Klarna, Nederlandse Loterij, SUEZ, Thuisbezorgd.nl, Tikkie, USG People en Vrumona. Zie: www.newslab.nl

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht