Klarna lanceert AI shopping via ChatGPT plugin en automatische coupons in Nederland

Amsterdam, 21 juni 2023 – Klarna, het AI-aangedreven wereldwijde betalingsnetwerk én winkelbestemming, heeft een AI-winkeltool gelanceerd om winkelen nog gemakkelijker en leuker te maken. Klarna was het eerste Europese bedrijf dat een Chat-GPT plug-in-integratie creëerde en de functie is nu wereldwijd beschikbaar. Het bedrijf heeft ook automatische kortingsbonnen toegevoegd aan de Klarna app en browser. Dankzij deze nieuwe functie worden beschikbare kortingen bij verschillende webshops automatisch verrekend bij het afrekenen. Hiermee bespaart men gemiddeld zo’n €17 per transactie. De tijd van het zoeken naar kortingscodes is daarmee voorbij.
Nederlanders staan erom bekend dat ze prijsbewust zijn. Met de nieuwste kortingsbonfunctie van Klarna kunnen koopjesjagers altijd de best mogelijke deal krijgen. Dit geldt zowel voor winkelen via de Klarna-app als via de desktop browser. In de pilotmaanden van deze nieuwe functie paste Klarna coupons toe op de transacties van Nederlandse gebruikers via 103 verkopers. Inmiddels zijn er in Nederland zo’n 2.500 kortingsbonnen verzilverd en werd er gemiddeld €17 per transactie bespaard.
Hoe het werkt:
• Klanten bezoeken een webshop voor hun online aankopen
• Zodra een klant bij de winkelwagen arriveert en er kortingsbonnen beschikbaar zijn bij de online verkoper, meldt Klarna dat er kortingen beschikbaar zijn waarmee bespaard kan worden.
• Als klanten ervoor kiezen om kortingsbonnen toe te passen, probeert Klarna vervolgens elke beschikbare kortingsbon voor het winkelwagentje en wordt de code met de hoogste korting toegepast.
Gerichte cadeaus makkelijk vinden en kopen
De Klarna ChatGPT plugin maakt online winkelen nog makkelijker. Weet je niet zeker wat je voor de verjaardag van je nichtje moet kopen die dol is op eenhoorns? Vraag het gewoon aan Klarna via ChatGPT en je krijgt een selectie van de allerbeste cadeau-ideeën met eenhoornthema te zien. Niet helemaal juist? Stuur de feedback rechtstreeks naar ChatGPT en zie hoe de nieuwe aanbevelingen binnenstromen. Op zoek naar een nieuwe koptelefoon, maar je weet niet welke? Vraag de Klarna ChatGPT plugin om suggesties en deze worden binnen een paar seconden voor je verzameld.
Door de samenwerking met OpenAI laat Klarna zien dat ze voortdurend bezig zijn met de online winkelervaring van de toekomst. Onlangs lanceerde Klarna nog een prijsvergelijkingstool in de VS waarmee gebruikers prijzen van duizenden retailers kunnen vergelijken en producten kunnen filteren op kleur, maat, klantbeoordelingen en meer. Dit zal ook in andere markten worden uitgerold.
Hoe het werkt:
• Consumenten kunnen de Klarna-plug-in installeren vanuit de ChatGPT-plug-in store.
• Zodra de plug-in geïnstalleerd is, kunnen consumenten ChatGPT om winkelideeën vragen en een selectie van producten of items krijgen die relevant zijn voor hun verzoek. Op dit moment is deze plug-in alleen beschikbaar voor PRO-gebruikers
• Shoppers hebben de mogelijkheid om verdere aanwijzingen te geven of om aanvullende productaanbevelingen te vragen.
• Door op de productlink te klikken, kunnen consumenten het product eenvoudig kopen via een van de uitgelichte verkopers
Innovatie en waarde creëren
De nieuwe functies zijn voorbeelden van Klarna’s drive om te blijven innoveren, waarde te creëren voor haar 500.000 retailpartners en een optimale winkelervaring te bieden aan consumenten overal ter wereld. Op deze manier wil Klarna de miljoenen gebruikers nieuwe en intuïtieve manieren blijven bieden om de producten te ontdekken waar ze van houden, terwijl het ook extra mogelijkheden creëert voor retailers om in contact te komen met een breder publiek en nieuwe klanten te werven.
– EINDE PERSBERICHT –
Over Klarna
Sinds 2005 is Klarna op een missie om de e-commercehandel te versnellen, waarbij de behoeften van de consument centraal staan. Met meer dan 150 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en 2 miljoen transacties per dag, zorgen Klarna’s eerlijke, duurzame en AI-aangedreven betalings- en winkeloplossingen voor een revolutie in de manier waarop mensen online winkelen en betalen. Hierdoor kunnen consumenten slimmer, met meer vertrouwen en gemak winkelen. Meer dan 500.000 wereldwijde retailers integreren Klarna’s innovatieve technologie en marketingoplossingen om groei en loyaliteit te stimuleren, waaronder H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group en Nike. Ga voor meer informatie naar Klarna.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.