Industry Wire

Geplaatst door MobPro

Klaverblad en MobPro bereiken ZZP’ers met buitenreclame en mobile

MobPro integreert programmatic out-of-home in de digitale campagne van Klaverblad Verzekeringen om aandacht te vragen voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij zelfstandig ondernemers.

Voor de campagne wilde Klaverblad Verzekeringen ZZP’ers in Nederland bereiken. Tina Dijkshoorn, projectmanager media bij Klaverblad: “Allen is dit een heel diverse groep. Er is er dus ook veel discussie over hoe deze mensen het beste bereikt kunnen worden”.

Hiervoor ontwikkelde creatief bureau 24AM, zusje van mediabureau MobPro, een concept waarin de vanzelfsprekendheid van een goede AOV centraal staat. Martine Hammink, creative producer bij 24AM: “We vonden dat slechts 20% van de ZZP’ers het inkomen heeft veiliggesteld met een AOV. Maar als je als ondernemer gewoon goed werk levert, dan is het toch logisch dat je ook kiest voor een goede AOV?”. Dit thema werkte 24AM uit met een breed scala aan ZZP’ers in de hoofdrol: vakmensen in de bouw, in de zorg en ook yoga-instructeurs en creatieve freelancers.

Vervolgens werden er, op advies van MobPro, uitingen ontwikkeld voor diverse touch points: mobiel, desktop en digital out-of-home schermen. Diederick Ubels, CEO bij MobPro: “Met Klaverblad kozen we voor een multichannel aanpak met mobile als vertrekpunt. Want dit is het device dat bij de doelgroep altijd binnen handbereik is. Maar, de doelgroep spendeert uiteraard niet heel de dag op de smartphone. Zeker niet de vakmensen in de bouw. Daarom keken we ook naar andere mogelijkheden om de doelgroep te bereiken”.

Zo was de campagne ook te zien op digital out-of-home schermen langs snelwegen en bij tankstations tussen 05:00 en 08:00 uur. Tina Dijkshoorn: “Door de campagne vroeg in de ochtend te draaien, en enkel op die locaties, bereiken wij een groot deel van onze doelgroep. Programmatic digital out-of-home biedt ons die mogelijkheid”.

De inkoop vond plaats via de demand-side-platform van MobPro. Deze heeft een technische koppeling met meerdere Nederlandse en internationale digital-of-home netwerken. In combinatie met de mobile location data weet het mediabureau waar en wanneer de doelgroep op de smartphone kijkt en wanneer niet. Diederick Ubels: “Op basis hiervan vergroten we de impact op die plekken waar, of momenten wanneer, de doelgroep niet op de smartphone kijkt.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht