Industry Wire

Geplaatst door Kruidvat

Kruidvat lanceert verrassende kerstcommercial vol liefde met een knipoog

Renswoude, 4 december 2024 – Met haar nieuwste kerstcommercial brengt Kruidvat de campagne ‘Iedereen verdient een mooie kerst’ tot leven. Ook dit jaar staat deze boodschap centraal, natuurlijk met het vertrouwde gezicht van Lies en dit keer ook haar hondje Costa. Kruidvat brengt het universele thema liefde met een knipoog. Geen standaard clichés, maar een verhaal dat verrast. Hiermee laat Kruidvat zien dat we met kerst niet alleen aan onszelf denken, maar ook aan de mensen om ons heen.

Waar in 2022 de kinderboerderijdieren een mooie kerst kregen en in 2023 gezinnen in armoede werden gesteund met onder andere een unieke kerstsingle, staat dit jaar de bekende single mom Lies in de spotlight, want ook zij verdient een mooie kerst. Na vier jaar op de Nederlandse televisie erkent ze, hangend op de bank met haar hondje Costa, wel een beetje love te willen. Costa grijpt zijn rol als matchmaker en zet zijn plan in gang. Lies heeft niets in de gaten, tot een toevallige ontmoeting bij Kruidvat leidt tot een date met de nieuwe buurman. Precies wat Costa al die tijd voor ogen had, want niet alleen Lies kan wel wat love gebruiken…

Emotie verbinden met merkbelofte
“Bij Kruidvat willen we gezond, mooi en goed voelen bereikbaar maken voor iedereen. Tijdens de feestdagen betekent dit dat iedereen een mooie kerst verdient. Dat brengen we tot leven in onze kerstcampagne op twee niveaus”, vertelt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij Kruidvat. “We verbinden emotie met onze merkbelofte, ‘iedereen verdient een mooie kerst’. Dit komt duidelijk naar voren in de kerstcommercial met Lies die wel wat love kan gebruiken. Daarnaast laten we met de beste deals in al onze touchpoints zien dat de feestdagen betaalbaar en toegankelijk kunnen zijn. Met een breed en scherp geprijsd assortiment van gezondheids- en verzorgingsproducten, de mooiste make-up, de lekkerste geuren, het tofste speelgoed, de schitterendste sieraden en de leukste kerstversiering voor een Kruidvat prijsje haal je het meest uit elke euro, en kan je op alle fronten uitpakken.”

Maarten Remmers en Wouter Voges, creative directors bij DDB, vertellen: “Wij vonden dat Lies wel wat romantiek verdient deze kerst. Ze is immers al vier jaar single. Lies’ hondje Costa vond dat ook. En dus doet hij er alles aan om het liefdesleven van Lies én van zichzelf een warm hart toe te dragen. Want ja, iedereen verdient een mooie kerst.”

Bekijk hier de commercial op YouTube.

Costa in de hoofdrol
Vanaf 6 december is de kerstcampagne volop zichtbaar met de tv-commercial, online video’s en social media, POS, huis-aan-huisfolders en een influencercampagne. Daarnaast zorgt een Kruidvat Club activatie in de vernieuwde app met Costa in de hoofdrol voor een experience met toegevoegde waarde voor klantkaarthouders.

Steun Armoedefonds
Kruidvat steunt tijdens deze periode wederom Stichting Armoedefonds met de verkoop van de limited edition Kruidvat Love & Care showergel waarvan de volledige opbrengst wordt gedoneerd aan het Armoedefonds. Ook kunnen Kruidvat Club leden hun spaarpunten doneren aan het Armoedefonds. Kruidvat verdubbelt vervolgens deze punten.

Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
Productiehuis: Annomann
Regisseur: Jeroen Annokkee
Concept: DDB Amsterdam
Offline edit: Bellamy edit studio
Online/grading: Crabsalad
Online/VFX: The Compound
Geluid: Earforce
Muziek: via Massive Music
Aretha Franklin under the mistletoe
Film muziek: Extreme music
Influencer Marketing: We Are First
Media: EssenceMediacom
PR: ACE | Glasnost

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht