Industry Wire

Geplaatst door Intershop Communications

Kruitbosch geeft online sales een boost met Intershop

 Verbeterde gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit webshop
 B2B commerce functionaliteit klaar voor de toekomst
 Meerdere merken – Kruitbosch, Cortina en Alpina – op één platform gepresenteerd

Amsterdam, 12 maart 2019 – Kruitbosch is dé groothandel in fietsen, accessoires en reserveonderdelen en retailpartner voor gespecialiseerde fietsenwinkels en fabrikant van Cortina en Alpina fietsen. Kruitbosch vervangt het huidige bestelsysteem door een webshop die draait op de B2B commerce software van Intershop. De reden: dealers voorzien van goede selfservicemogelijkheden, een eenvoudig bestelproces en aantrekkelijke content. Dit moet leiden tot meer upselling, omzet en één van de best gewaardeerde portals in de markt.

Klaar voor de toekomst
COO Rogier van den Esker: “Bij alles wat we doen staan onze klanten centraal. Onze kernwaarden zijn betrokkenheid en betrouwbaarheid, we zijn dynamisch en innovatief. Dat zal altijd zo blijven. De toenemende digitalisering in B2B vraagt echter wel om een nieuwe manier van klantbenadering. Voor ons als innovatieve organisatie was het glashelder dat we onze doelstellingen voor de komende jaren vertaald wilden zien in een digitale roadmap. We hebben De Nieuwe Zaak gevraagd om dat proces te begeleiden. Door dealerworkshops te organiseren haalden we het net op voor wat betreft de eisen en wensen van onze klanten. Zo werd het duidelijk dat de shopping experience moest worden verbeterd – en daar hadden we Intershop bij nodig.”

Streng selectieproces
In de nieuwe webshop van Kruitbosch moesten minimaal alle sterke aspecten zitten van het vorige bestelsysteem. Rogier van den Esker, “De selfservicemogelijkheden van het nieuwe systeem zijn een sprong voorwaarts, evenals de klantendashboards, de performance, de uitgebreide productinformatie en nog veel meer handige features. Met deze webshop kunnen we verder bouwen aan onze leidende positie in Nederland, België, Duitsland en andere Europese landen. Door te kiezen voor Intershop Commerce Suite, profiteren we automatisch van toekomstige ontwikkelingen, onze merken zijn nu allemaal zichtbaar op één platform en doordat Commerce Suite schaalbaar is, hoeven we in de toekomst niet over te stappen op een nieuw platform – en dat scheelt hoge kosten.”

Over Kruitbosch
Kruitbosch is een innovatief familiebedrijf met 190 medewerkers. Het bedrijf werd in 1955 opgericht in Zwolle. Met de merken Cortina en Alpina is het bedrijf trendsettend als het gaat om lifestyle city bikes voor volwassenen en kinderen. Naast deze merken levert het bedrijf meer dan 23.000 onderdelen en accessoires. Meer dan 2.500 dealers (fysiek en online) verkopen deze fietsen en accessoires aan klanten. Meer informatie over Kruitbosch is te vinden op https://www.kruitbosch.nl/.

Over Intershop Communications AG
Intershop Communications AG (opgericht in Duitsland in 1992; Prime Standard: ISH2) is onafhankelijk marktleider op het gebied van omni-channel commerce oplossingen. Intershop biedt high-performance software voor internet sales, aangevuld met diverse noodzakelijke diensten. Intershop is tevens leverancier van outsourcing van bedrijfsprocessen, van online retailing tot fulfillment. Wereldwijd worden Intershops oplossingen gebruikt door meer dan 300 zakelijke klanten, waaronder HP, BMW, Würth en Deutsche Telekom. Het hoofdkantoor van Intershop bevindt zich in Jena (Duitsland). Daarnaast zijn er kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Australië en China. Meer informatie over Intershop is te vinden op www.intershop.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht