KULT&ACE ONTHULT WERELD VAN GEN Z VIA INTERACTIEF KENNISSPEL EN NIEUWE WEBSITE

27 februari 2024, Amsterdam – Kult&Ace introduceert ‘Kulture Seconds’, een eigen variant van het geliefde spel ’30 Seconds’. Dit interactieve kennisspel, geïnspireerd op actuele begrippen binnen Gen Z, is ontworpen om andere generaties en bedrijven te stimuleren Gen Z beter te begrijpen. Parallel aan deze lancering wordt de nieuwe website onthuld, ontworpen door design agency Skybox.
Gen Z vormt een cruciale consumentendoelgroep voor veel merken. Melanie Bosveld, oprichter van Kult&Ace, benadrukt de uitdagingen waarmee bedrijven worden geconfronteerd: “We zien dat veel ondernemingen moeite hebben om in te spelen op de snel evoluerende behoeften van deze doelgroep. Door onze sterke betrokkenheid en expertise op het gebied van Gen Z, fungeren we met Kult&Ace als de brug tussen merken en organisaties om deze invloedrijke generatie effectief te bereiken. Ons eigen marketing- en onderzoekspanel, PACT, is ontstaan uit deze diepgaande connectie en biedt waardevolle inzichten die we gebruiken om klanten te adviseren en te ondersteunen bij het begrijpen en bereiken van Gen Z.”
De doelgroep begrijpen is de sleutel tot de doelgroep bereiken
Om deze essentiële kennis te delen met relaties, heeft het bureau het kennisspel ‘Kulture Seconds’ ontwikkeld, geïnspireerd door het populaire spel ‘30 Seconds’. In dit spel worden actuele Gen Z-begrippen zoals ‘talking stage’, ‘BIAB’ en ‘amapiano’ besproken. Het spel werpt licht op belangrijke aspecten zoals de populairste mode-iconen, informatiebronnen, digitale platformen, trends en bezochte locaties van de doelgroep.
Melanie Bosveld benadrukt: “Met de introductie van het kennisspel Kulture Seconds, zetten we onze missie voort om het commerciële landschap inclusiever te maken. We streven ernaar om een stem te geven aan creatieve jongeren en moedigen begrip en interesse tussen generaties aan. Om relevant te blijven moeten bedrijven meebewegen en kennis van Gen Z is daarbij essentieel.”
Dezelfde missie, maar met een nieuwe website
Kult&Ace is frontrunner in het inclusiever maken van het commerciële landschap met innovatieve concepten gericht op Gen Z en Millennials. Het bureau versterkt niet alleen de marktpositie van gerenommeerde merken en sociaal-maatschappelijke initiatieven, waaronder PUMA en Free Heri Heri, maar werkt ook samen met bureaus die het belang erkennen van Gen Z en DE&I.
Design agency Skybox heeft langlopende banden met Kult&Ace en is verantwoordelijk voor de nieuwe website. Remco Knol, Creative Director van Skybox Design Agency, vertelt: “Het was belangrijk om het Youth & Culture DNA van Kult&Ace visueel kracht bij te zetten. Dit hebben we bereikt door een community feel op te roepen door beeldgebruik. De minimalistische huisstijl wordt gecomplimenteerd met sprekende beelden die een sterk menselijk aspect uitdragen”, aldus Remco Knol. “We zijn enthousiast over de lancering van de nieuwe website, die nog beter de kernwaarden van ons bedrijf weerspiegelt. We zijn klaar voor 2024!”, vult Bosveld aan.
NB. Kulture Seconds is alleen beschikbaar voor nieuwe en bestaande relaties van Kult&Ace.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.