Industry Wire

Geplaatst door Lightspeed

Lightspeed start met subscription commerce

Omnichannel platform Lightspeed en de subscription specialist Mempay zijn een samenwerking aangegaan. Vanaf heden is het mogelijk voor klanten van het e-commerce platform Lightspeed om producten te verkopen in abonnementsvorm.

De trend om producten niet eenmalig, maar op terugkerende basis te verkopen is over gewaaid uit de Verenigde Staten. Met deze nieuwe manier van verkoop opent zich een breed scala aan marketing mogelijkheden voor e-commerce ondernemers. Voorbeelden van producten die zich goed lenen voor abonnementenverkoop zijn tijdschriften, wijn, ondergoed of verzorgingsartikelen.

Lightspeed, dat onlangs de Amsterdamse webshopspecialist SEOshop overnam, voegt hiermee een belangrijke functionaliteit toe aan haar e-commerce product. Met de integratie betalen consumenten de eerste keer via een eenmalige iDEAL-transactie, waarna automatische incasso volgt voor de terugkerende order.

Mempay is een cloud-based subscription platform. Het Rotterdamse IT bedrijf zag de trend van subscription in Nederland steeds populairder worden, waarna het besloot haar focus te verschuiven naar online. De samenwerking met Lightspeed zorgt ervoor dat ondernemers nog makkelijker hun omzet uit terugkerende orders kunnen vergroten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht