Maaltijdservice Vers aan Tafel: positionering & assortiment vernieuwd

De maaltijdservice voor senioren Vers aan Tafel heeft zijn positionering, huisstijl en assortiment ingrijpend veranderd. Daarnaast zijn alle bestaande maaltijden volledig herzien en opnieuw ontwikkeld door voormalig sterrenchef Pascal Jalhay, creatief brein in de keuken van Vers aan Tafel. Van Hollandse, Italiaanse en oosterse gerechten tot vegetarische, glutenvrije en zoutarme maaltijden, Jalhay werkt met natuurlijke ingrediënten om de juiste kleur, geur en smaak te creëren. Ook wordt er zeer bewust met lokale telers en leveranciers gewerkt. De herlancering gaat gepaard met een 360 graden reclame- en PR campagne op tv, in print en online. Uiteindelijk wil de maaltijdservice binnen vijf jaar het aantal bestellingen verdubbelen. Vers aan Tafel richt zich, naast consumenten ook op zorginstellingen, groothandels en retail partijen.
Duurzaam, gezond en lekker eten
Meesterkok Pascal Jalhay licht toe: “Wij maken gezonde gerechten die minimaal bewerkt zijn en voedselverspilling tegengaan. Zo worden groenten volledig benut om onnodige verspilling te voorkomen. De gerechten bevatten geen onnatuurlijke E-nummers. Uit onderzoek blijkt dat gezond blijven eten lastig blijkt naarmate je ouder wordt. Daarom hebben wij veel aandacht besteed aan de smaak van de gerechten. Een lekkere maaltijd wordt sneller volledig genuttigd en op deze manier krijgen onze klanten alle nodige voedingsstoffen binnen. Zo koken wij de groenten iets langer door, werken wij met kleine porties en bieden wij een breed aanbod aan dieetmaaltijden. Ook blijven we verder ontwikkelen. Ook willen wij de stap gaan maken naar een premium lijn, regionale klassiekers en overwegen wij onze internationale aanbod verder uit te breiden. Alle maaltijden worden met de hand bereid om zo dicht mogelijk bij de smaak en beleving van de zelf gekookte maaltijd te komen.”
Focus op persoonlijke aandacht
“Vers aan Tafel is in een jaar tijd getransformeerd van puur zakelijk tot een consument georiënteerd merk” zegt algemeen directeur Martijn Keesmaat. “ Onze doelgroep is op zoek naar goede smaak, persoonlijke aandacht en gemak. Dat zijn voor nu dan ook onze speerpunten. Zo is eenzaamheid een groeiend probleem en daarom werken wij met een vaste bezorger die graag even een praatje maakt, een attentie meebrengt bij een verjaardag en bijvoorbeeld spontaan een ijsje uitdeelt als het warm is. Ook organiseren wij regelmatig buurtdiners in verzorgingstehuizen waarbij de ouderen thuis worden opgehaald en wij het eten verzorgen. Deze persoonlijke aanpak werkt. Daarnaast hebben we een e-commerce platform ontwikkeld waarbij gemak en gevoel van de lokale traiteur voorop staan.”
360 graden campagne
Tot het einde van het jaar wordt een brede reclame campagne ingezet om de herpositionering van Vers aan Tafel onder de aandacht te brengen. “Zo is Vers aan Tafel het eerste merk binnen dit segment dat een nationale TV campagne als basis gebruikt. Dit kanaal werkt zeer goed om de oudere doelgroep te bereiken. Ook zetten wij vol in op online als kanaal om de 65+ doelgroep te bereiken. We doen dit via YouTube pre-rolls, bannering en social campagnes. Verder zetten we in op PR en advertenties in landelijke dagbladen en magazines. “zo verhogen wij in korte tijd de merkbekendheid en merkoverweging en bereiken wij tegelijk indirect veel mantelzorgers van de doelgroep”, aldus Keesmaat.
Over Vers aan Tafel / Marfo Food Group
Vers aan Tafel is sinds 2016 onderdeel van Marfo Food Group een zelfstandige leverancier van complete maaltijden aan onder meer luchtvaartmaatschappijen, de gezondheidszorg en het leger. De maaltijden van Vers aan Tafel – bestemd voor senioren – worden in de keuken met de hand bereid en als versbereide maaltijd direct ingevroren op -40 graden, om zo de kwaliteit, de smaak en de voedingsstoffen te behouden. Op de locatie hoeft de maaltijd alleen nog maar verwarmd te worden. Het brein achter de maaltijden is meesterkok Pascal Jalhay. Als chef-kok maakte hij eerder furore in het twee-sterrenrestaurant Vermeer in Amsterdam. Martijn Keesmaat is sinds 2018 algemeen directeur bij Vers aan Tafel en heeft eerder merken gebouwd bij o.m. Heineken, Verkade en Pernod-Ricard. Marfo Food Group wordt geleid door CEO Arnold Zuidgeest, heeft ongeveer 500 medewerkers en had in 2018 een omzet van zo’n 80 miljoen euro.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.