Industry Wire

Geplaatst door Boomerang Agency

‘Marco van Houwelingen nieuwe Executive Creative Director Boomerang Agency’

Marco van Houwelingen zal samen met Rico de Lange (ECD) en Eldin Fetahovic (CCO) verder gaan bouwen aan de creatieve koers van het Amsterdamse bureau en Marc Pieterse (ex-dentsuACHTUNG!) gaat de strategische fundering verstevigen. De doelstelling blijft onveranderd: binnen drie jaar tot de top van de Europese digital agencies behoren.

Boomerang is al een aantal jaar hard aan de weg aan het timmeren binnen het reclamelandschap. Zeker ook niet onopgemerkt, getuige de overname door de Publicis Groupe in 2021. Vanuit strategisch en creatief oogpunt wordt er echt naar de advertising van morgen gekeken: Boomerang smelt inzichtvolle en sterk verankerde strategieën samen met slimme, effectieve ideeën en data-gedreven, dynamische executiemogelijkheden om een globaal publiek te bereiken.

Menselijke connecties

Met Marco van Houwelingen als Executive Creative Director aan het roer wil Boomerang zich nog meer gaan focussen op het creëren van echte menselijke connecties tussen merken en hun doelgroep. Van Houwelingen, die al een aantal jaar Creative Director was en onder andere verantwoordelijk voor het Albert Heijn-account, heeft het socialer maken van merken als speerpunt op zijn to-do-list staan: “In de afgelopen jaren heb ik Boomerang Agency zien groeien van dertig naar bijna tweehonderd werknemers. We hebben ongelofelijk veel creatief talent in huis en ik vind het een geweldige uitdaging om die creatieven zo goed mogelijk te begeleiden, zodat we samen in de komende jaren effectief, vernieuwend én prijswinnend werk af kunnen leveren. Daarnaast wil ik onze merken gaan challengen om keuzes te maken die ze menselijker en toegankelijker maken, zodat we samen ook echt gedrag kunnen gaan veranderen. Dat wordt ook van merken verwacht door de jongere generaties.”

Frisse energie

Ook nieuwe aanwinst Marc Pieterse wil zich als Strategy Director gaan bezighouden met het menselijk maken van merken. “Boomerang heeft me echt verrast. Wat een frisse energie, creativiteit en ambitie. Er worden te gekke, sterk mensgerichte campagnes gemaakt voor heel veel mooie merken. De groei en het samengaan met Publicis zorgt voor een verbreding van het type werk en campagnes. Met mijn meer klassieke merkachtergrond en rijke ervaring kan ik meebouwen aan de toekomst van Boomerang.”

Head of Strategy Madzy Beynen is blij met de komst van Pieterse: ‘’We hebben een mooie pool van tien jonge en ambitieuze strategen en met de komst van Marc en zijn ervaring kunnen we nog meer verdieping en focus leggen om de strategische kennis bij Boomerang te versterken. Zijn mensgerichte aanpak voor merken en klanten past perfect bij onze visie.’’

Vernieuwend werk

Naast het verbinden van merken en doelgroepen op een meer menselijke manier, is Boomerang zich sterk aan het focussen op de volgende generatie consumenten. Rico de Lange (ECD): “We weten inmiddels onze weg te vinden op alle platformen en kanalen, maar zijn met geen enkel platform getrouwd. Wij denken middelenvrij. Dat zegt natuurlijk iedereen, maar bij Boomerang proberen we echt te kijken naar hoe we tech, platformen en creativiteit op een unieke wijze samen kunnen brengen. We willen onderdeel zijn van de doelgroep, van de hedendaagse cultuur en deze ook gedeeltelijk vormgeven. En dat alles natuurlijk met de snelheid waarin deze generatie leeft. Speed is key.

Grote speeltuin

En het landschap verandert snel, heel snel, volgens Eldin Fetahovic (CCO): “Wij zijn heel hongerig naar veranderingen, nieuwe impulsen. Onze creatieven duiken snel in nieuwe ontwikkelingen, omdat ze er zelf in geïnteresseerd zijn. Ze maken zelf NFT’s, bouwen nieuwe werelden in de Metaverse en zijn avondenlang aan het stoeien met deepfake-technieken. Het blijft ook voor ons één grote speeltuin! Maar dat betekent niet dat we ons alleen focussen op Gen Z en Young Millennials. Natuurlijk zijn zij degenen die veranderingen en technologische innovaties het snelst omarmen. Maar wij denken niet dat de next generation consument gedefinieerd wordt door leeftijd, eerder door een vergelijkbare mindset. We zijn de afgelopen jaren flink gegroeid en hebben binnen Boomerang een mooie balans kunnen vinden tussen jonge onbevangen talenten en ervaren creatieven die nog altijd een neusje hebben voor de nieuwste trends en ontwikkeling. Het is dan ook heel fijn om een sterk uitgebalanceerd creatief leiderschapsteam te hebben dat elkaar perfect aanvoelt én aanvult. Met de toevoeging van Marco van Houwelingen voelen we ons nu echt een sterke eenheid.”

Naast het uitrollen van de creatieve visie en koers zullen Van Houwelingen en De Lange zich voornamelijk focussen op het aansturen van Boomerang’s Creative Directors: Dío Santos, Joren Schröder, Michiel Wolters, Tanya Ponomareva, Daan van der Heijden en de onlangs tot Associate Creative Director gepromoveerde Diederik Winter, om zo gezamenlijk de meer dan zestig klanten zo goed mogelijk te bedienen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht