Marktplaats lanceert nieuwe feestdagencampagne om keuze voor tweedehands speelgoed verder te stimuleren
Amsterdam, 28 oktober 2024 – De feestdagen staan voor de deur en daarmee ook de jaarlijkse zoektocht naar de perfecte cadeaus voor de (klein)kinderen. Marktplaats lanceert dit jaar een nieuwe campagne om (groot)ouders te inspireren vaker tweedehands speelgoed cadeau te geven in plaats van nieuw. De boodschap: niets zo mooi als speelgoed van een ander, dus geef speelgoed dat van een ander is geweest. De campagne is vanaf vandaag zichtbaar via tv en andere kanalen.
Veel ouders herkennen het vast: zodra kinderen ergens anders speelgoed zien – tijdens een speelafspraak of in de speeltuin – laten ze hun eigen speelgoed links liggen. Het speelgoed van een ander kindje is altijd net wat interessanter. Marktplaats staat vol met speelgoed van andere kinderen – tweedehands sluit dus perfect aan bij wat kinderen willen. Met authentieke beelden van kinderen die proberen te spelen met het speelgoed van een ander, laat de campagne op een speelse manier zien hoe groot die aantrekkingskracht is. Het resultaat is een grappige en herkenbare campagne die tweedehands speelgoed als de meest logische keuze presenteert.
Valerie Heeremans-Niedersüß, Chief Marketing Officer bij Marktplaats:
“Veel mensen twijfelen nog steeds of tweedehands speelgoed wel goed genoeg is om cadeau te geven. We begrijpen dat ouders de druk voelen om steeds het nieuwste en duurste speelgoed te kopen. Maar iedere ouder weet ook: het speelgoed van een ander heeft altijd een grote aantrekkingskracht op kinderen. Sterker nog, kinderen lijken het liefst met het speelgoed van een ander te spelen. Met deze campagne willen we laten zien dat tweedehands speelgoed daarom een hele logische keuze is voor de feestdagen. Zo kunnen we samen de impact van de feestdagen op het milieu verkleinen, zonder in te leveren op speelplezier. Het is mooi om te bedenken dat wat voor de een overbodig is, voor een ander een fantastisch cadeau kan zijn.”
De campagne loopt van 28 oktober tot en met 4 december en is te zien op tv, online, OOH en via social media. Bekijk de campagnevideo ook via Youtube.
Bekijk het huidige tweedehands speelgoedaanbod op Marktplaats: https://www.marktplaats.nl/link/open/cp/speelgoed/
Credits
Marktplaats: Marie Lootvoet, Grietje Suijkerbuijk, Anna Bressers, Harshita Sharma & Eveline Eberhardt
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productie: Polak Film
Regie: Juliette Stevens
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
PR: TEAM LEWIS
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.