McDriver brengt fans zonder auto naar de McDrive

Vanaf vandaag maken liefhebbers van McDonald’s zonder auto kans om door een personal driver thuis te worden opgehaald. Zo kunnen ook fans zonder auto in deze tijd blijven genieten van hun favoriete restaurant.
Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie & Insights is erg enthousiast: “McDonald’s wil graag iedereen een spontaan geluksmomentje bieden. Nu de restaurants gesloten zijn, is de contactloze McDrive een veilige bestelmogelijkheid. Die service willen we graag voor iedereen beschikbaar maken. Zo kunnen ook fans zonder auto van hun favoriete klassiekers genieten.” De McDriver haalt fans thuis op, biedt ze een unieke McDrive-experience bij een McDrive in de buurt en zet ze thuis weer af. In de speciale, elektrische auto zijn alle voorzorgsmaatregelen voor een veilige rit in acht genomen. “Het is veilig, hygiënisch en op onze kosten.”
De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met Blauw Gras, het social bureau van McDonald’s. Volgens Bart Visser, creatief directeur van Blauw Gras, vraagt de huidige situatie om andere vormen van contact met je doelgroep. “De campagne is ontstaan vanuit social listening. Op dit moment kunnen fans van McDonald’s vrijwel alleen in de McDrive terecht. Op social ontdekten we dat veel mensen zonder auto ook naar McDonald’s willen. Met dat inzicht als vertrekpunt, is het concept binnen twee weken ontwikkeld en uitgerold.” De campagne is daarom social first ontwikkeld, maar wordt ook aangejaagd via de app, mail en influencers.
De McDriver rijdt vanaf vandaag tot en met 28 mei door Nederland. Iedereen zonder auto maakt kans op ritje met de McDriver. Laat in een reactie op Facebook of Instagram weten waarom jij, of iemand in je omgeving een ritje verdient, en maak kans om door de McDriver te worden opgehaald.
Over Blauw Gras
Blauw Gras is een social content bureau uit Amsterdam en werkt onder andere voor McDonald’s, Staatsloterij, HORNBACH, Anderzorg, Interpolis, funda, Miele, WILDLANDS, Lotto, Krasloten, Nederlandse Loterij en Menzis.
Over McDonald’s Nederland
Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 20.000 medewerkers met zorg worden bereid. De gezondheid en veiligheid van gasten en werknemers hebben de hoogste prioriteit. In Nederland heeft McDonald’s 252 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.