MediaMarkt lanceert nieuwe podcast ‘Let’s Talk Retail’ over de retailsector

Rotterdam, 12 juni 2024 – MediaMarkt heeft een podcastserie gelanceerd: ‘Let’s Talk Retail’, waarin de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de retailsector worden besproken. In deze podcast gaat Diederik Heinink, hoofd communicatie van MediaMarkt Benelux, in gesprek met toonaangevende experts uit de branche om luisteraars te voorzien van waardevolle inzichten en praktische adviezen.
In de eerste aflevering van ‘Let’s Talk Retail’ spreekt Diederik met Frank Quix, Managing Director van Q&A Retail, en Maarten Mantje, oprichter van innovatiebureau The Only Constant. In deze aflevering duiken de heren in een aantal actuele onderwerpen en uitdagingen, binnen de retailsector.
Omnichannel strategie, veranderende arbeidsmarkt en digitalisering in retail
Met Frank Quix bespreekt Diederik onder andere de omnichannel strategie, de veranderende arbeidsmarkt en de voortschrijdende digitalisering binnen retail. Frank Quix, een erkend expert op het gebied van retail en consumentengedrag, deelt zijn visie op hoe bedrijven zich kunnen aanpassen en innoveren om relevant te blijven in een snel veranderende markt.
AI in retail
In het tweede deel van de aflevering duiken Diederik, Frank en Maarten samen in de wereld van kunstmatige intelligentie in retail. Ze praten over concrete toepassingen van AI, bespreken de mogelijke valkuilen en belichten de vele kansen die AI biedt. Van gepersonaliseerde klantervaringen tot efficiënte voorraadbeheer, AI transformeert de manier waarop retailers opereren en concurreren, zowel in de winkel als op kantoor.
Inspiratie en praktische handvatten
“Met ‘Let’s Talk Retail’ willen we onze luisteraars informeren en inspireren door middel van diepgaande, maar toegankelijke gesprekken met experts uit de industrie,” zegt Diederik Heinink. “We hopen dat deze podcast niet alleen inzicht biedt in de nieuwste trends, maar ook praktische handvatten geeft om de dynamische wereld van retail nog beter te leren kennen.”
De eerste aflevering van ‘Let’s Talk Retail’ is nu beschikbaar op Spotify en YouTube. Op beide platforms is de podcast ook in z’n geheel als video te zien. De tweede aflevering staat half juli gepland.
Over MediaMarkt
MediaMarkt is de grootste elektronicaketen van Europa en is sinds 1999 actief in Nederland met momenteel 55 winkels. Inmiddels zijn er in België 24 winkels en 2 in Luxemburg. In totaal is de winkelketen met zo’n 1000 winkels actief in 11 Europese landen. Bij MediaMarkt staat de consument centraal. Jaarlijks bezoeken meer dan 100 miljoen consumenten MediaMarkt: door een bezoek aan de winkels of online. Door middel van de omnichannel-propositie wordt de consument via allerlei kanalen bediend en kan zelf worden bepaald hoe, waar en wanneer elektronica wordt gekozen, gekocht en ontvangen. Sinds maart is daar in de Benelux ook nog een marketplace bij gekomen. Bij de Smartbar die zich in elke MediaMarkt-vestiging bevindt, wordt de klant totaal ontzorgd met advies en extra services, zoals het aanbieden van een unieke TV-kalibratie en het gebruiksklaar maken van laptops, tablets en smartphones. Daarnaast kan worden gekozen uit een ruim assortiment aan televisie- en telefoonabonnementen of uit diverse groene stroomaanbieders. Met BetterWay, onze duurzaamheidspropositie, helpen we consumenten bij hun duurzamere productkeuze en het verduurzamen van hun eigen gedrag. De winkelketen werd in 1979 opgericht en is onderdeel van de MediaMarkt Saturn Retail Groep. Meer info op www.mediamarkt.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.