Industry Wire

Geplaatst door Growzer

Meer tijd en meer rendement met de nieuwe AI-automatisatie ‘Trio A Gogo’ van Growzer

Horecaondernemers verdrinken, net als heel wat andere zelfstandigen, in de administratie. Vaak gaan leverbonnen verloren en worden facturen niet afgepunt, waardoor fouten in leveringen gemist worden en er heel wat marge verloren gaat. Niet wenselijk in een sector met krappe marges, waarin elke euro telt. Met ‘Trio A Gogo’, de nieuwste feature in het horeca managementplatform Growzer, wordt daar nu komaf mee gemaakt.

AI zorgt voor een 3-way matching

Hoe het werkt? De horeca professional bestelt digitaal via Growzer bij zijn favoriete leveranciers, waarna slimme AI de digitale lever- en bestelbon matcht met de digitale factuur en vervolgens de verschillen signaleert. Volautomatisch en feilloos. Op die manier komen ontbrekende producten snel boven water, wat de ondernemer nauwelijks tijd kost en bovendien meer rendement oplevert. “Op jaarbasis kan dit een enorm verschil maken”, zegt Frank De Meulder, managing director van Growzer aan. “Horecaondernemers hebben meestal geen tijd om de duizenden bonnen manueel uit te vlooien, waardoor veel fouten onder de radar blijven. Dat lijkt geen ramp, maar het verlies kan jaarlijks in de honderden tot duizenden euro’s oplopen. Geld dat goed gebruikt kan worden in de dagelijkse werking.”

Een investering die je op één dag terugverdient

Het heeft wel wat inspanningen gekost om ‘Trio A Gogo’ volledig te optimaliseren, maar ondertussen werken de eerste klanten er naar tevredenheid mee. “Zowel ketens als zelfstandige horecazaken kunnen er hun voordeel mee doen. Het gaat om een extra feature in Growzer die al vanaf € 1,20 per dag geactiveerd kan worden. De werking is zeer eenvoudig en in de praktijk blijkt dat deze investering in een veelvoud terugverdiend wordt. De eerste resultaten zijn verbluffend en we zijn ervan overtuigd dat de hele horecasector baat kan hebben bij deze innovatie. Het heeft wat tijd in beslag genomen, maar nu kunnen we zeggen dat deze ontwikkeling helemaal op punt staat.”

De afgelopen jaren groeide Growzer uit tot hét horeca management platform, waarmee horecaondernemers niet enkel digitaal kunnen bestellen, maar ook aan menu-engineering, f&b-beheer en veel meer kunnen doen. “Van multi-outlets tot individuele horecazaken, we tellen heel wat klanten in de Benelux en daarbuiten. Meer en meer wordt een horecazaak gerund als een echt bedrijf en aan die evolutie dragen we graag bij. We integreren trouwens ook al een tijdje artificiële intelligentie in onze tool, waardoor horecazaken hun toekomstige bezetting kunnen voorspellen en zo gericht kunnen bestellen en zo voor minder food waste zorgen. We blijven doorontwikkelen en daar is ‘Trio A Gogo’ het nieuwste bewijs van”, besluit Frank De Meulder.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht