Industry Wire

Geplaatst door NewBe

MeisjeDjamila eerste Nederlandstalige vrouwelijke YouTuber met 1 miljoen abonnees

Djamila, bekend van het YouTube-kanaal MeisjeDjamila is de eerste Nederlandstalige vrouwelijke YouTuber met meer dan 1 miljoen abonnees in Nederland en België. Djamila is met haar Nederlandse kanaal al sinds 2013 actief op YouTube en heeft in totaal inmiddels meer dan 415 miljoen views behaald. Dit is een verdubbeling van het aantal views van anderhalf jaar geleden, toen er nog 200 miljoen views op de teller stonden. Dat maakt haar manager, producent NewBe vandaag bekend, die sinds 2015 haar belangen behartigt.

Djamila is naast YouTube ook actief als zangeres. In mei toerde ze door Nederland en België met haar ‘We’re All Misfits tour’, waar ze onder andere speelde in een uitverkochte Melkweg.

Daarnaast is Djamila ook actief als actrice en speelde ze vorig jaar de hoofdrol in de hitfilm MISFIT, die met een release in 2017 de derde best bezochte Nederlandse film in de bioscopen was van dat jaar. Djamila is tevens verantwoordelijk voor de titelsong van de nieuwe film van dezelfde makers als MISFIT, Elvy’s Wereld – So Ibiza.

De in Amerika wonende Djamila maakt Nederlandse video’s over onder andere bijzondere trends die in Nederland (nog) niet bekend zijn en haar populariteit en nummer 1 positie heeft ze de afgelopen jaren weten vast te houden. Wat opvallend is, zijn de onderwerpen in haar video’s zoals wetenschap, Life Hacks, Fan art, Do It Yourselfs en bizarre voedsel testen, daarmee doorbreekt zij met haar kanaal het patroon van beauty, fashion en lifestyle in de Nederlandse vrouwelijke YouTube top 100.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht