Industry Wire

Geplaatst door &Gagement

Merkstrateeg SNS treedt toe tot positionerings- en activatiebureau &Gagement

Marnix Vriend zet zeventien jaar marcom-ervaring bij corporates om naar dienstverlening om ondernemers te helpen aan positionering en activatie.

Marnix Vriend treedt als mede-eigenaar toe tot het Rotterdamse positionering en activatiebureau &Gagement. &Gagement onderscheidt zich in de bureauwereld door MKB’ers te helpen aan een verantwoorde, spot-on en praktische positionering. Met een concreet plan kunnen ondernemers aan de slag om hun merk naar een volgend niveau te brengen. Vriend wordt bij &Gagement als merkstrateeg verantwoordelijk voor de merkstrategie bij nieuwe en bestaande klanten.

Daarmee voegt hij zich bij het bureau dat oprichter Mart Roumen mei 2022 startte. In korte tijd bouwt het naam door op geheel eigen wijze de positionering van onder meer Racesquare, Racingnews365, Excellent Finance, De Spelen van NL Cares en Combiwel en Racingnews365 op te tuigen. Met het toetreden van Marnix Vriend heeft het bureau niet alleen aan slagkracht gewonnen, er is ook nog eens een succesvol marketingduo in ere hersteld.

Over Marnix Vriend
Marnix Vriend heeft de afgelopen jaren als senior adviseur bij meerdere corporates gewerkt aan merken. Met een achtergrond in merkmanagement heeft hij in de afgelopen 15 jaar voor onder meer de SNS Bank, XS4ALL, TUI en VodafoneZiggo merken gebouwd en geactiveerd. Bij VodafoneZiggo deed hij dat samen met Mart Roumen waarbij ze een stempel drukten op het nieuw te ontwikkelen sportprofiel van Ziggo. Dat deden ze onder meer door Ziggo eBattle F1 – de simrace competitie van Nederland – en door Ziggo GP Live te lanceren en daarmee twee keer de Ziggo Dome uit te verkopen. Die samenwerking smaakte naar meer en krijgt nu een vervolg bij &Gagement.

“Er zit zoveel power in de visie en de plannen van &Gagement. Op de achtergrond keek ik al wat mee, maar om nu zelf mee te sturen is voor mij de beste stap denkbaar. Eén keer in de zoveel tijd kom je iemand tegen waarmee je kan lezen en schrijven en waarmee je ideeën en plannen naar grote hoogte kunt stuwen. Mart is zo iemand. We staan te popelen om voor bedrijven van een verhaal een herinnering te maken en zo de businessdoelstellingen te realiseren.” Aldus Vriend.

Roumen is verrukt met de entree van iemand met zoveel kennis van communicatie en marketing. “Met het toetreden van Marnix Vriend halen we gigantisch veel kennis in huis als het gaat om merkstrategie. Marnix werkte aan de grootste, bekendste merken zoals Ziggo, SNS Bank, XS4ALL en TUI. De lessen die hij daar leerde zijn zo waardevol voor onze klanten.” Met de merkstrategie van Vriend en de creatieve activatieplannen van Roumen denkt &Gagement een complementair pakket aan hun klanten te kunnen bieden.” Hij besluit. “Dat die combinatie vruchtbaar is, hebben we bij VodafoneZiggo en Ziggo Sport jarenlang ervaren.”

&Gagement BV
&Gagement maakt als tegendraads positionering en activatiebureau een vliegende start in de bureauwereld met onder meer een nominatie binnen de bureau Top 100 op zak. Het koppelt strategie aan activatie en helpt bedrijven op die manier aan een verantwoorde, praktische positionering die spot-on is. De doelstelling van het bureau is om in 2023 de bureauwereld flink op te schudden. Sinds januari houdt &Gagement kantoor op de 13e verdieping van Rotterdam Building, Stadhuisplein Rotterdam.
10 Februari is de feestelijke kick-off van &Gagement.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht