Industry Wire

Geplaatst door MEXX

MEXX LOVES UTRECHT

Utrecht, 15-04-2022 – Met veel passie en liefde voor mode opent Mexx de deuren van haar nieuwe conceptstore op 2 mei 2022. De gloednieuwe vestiging bevindt zich in één van Nederlands drukbezochtste winkelcentra, Hoog Catharijne in het hart van Utrecht. Het is hoog tijd voor een retail avontuur voor het fashion merk dat al jaren (inter)nationale bekendheid geniet. Mexx vestigde de laatste jaren naam en positie dankzij de samenwerking met grote en vooraanstaande wholesale partners.

Mexx brengt een nieuw en verfrissend retail concept waarbij de wereld van online en offline worden verenigd. Nathalie Gadeyne, Marketing / Art Director Mexx, vertelt: “Er is duidelijk behoefte aan een winkel waarbij de complete collectie in een authentieke Mexx omgeving wordt getoond. Deze fysieke winkel biedt ons de mogelijkheid om persoonlijke momenten met consumenten te creëren en bij te dragen aan een ultieme winkelbeleving.” Er is niet voor niets gekozen om de nieuwe conceptstore in Utrecht te openen. “De centrale ligging van de stad maakt de winkel goed bereikbaar voor heel Nederland.”

Eigentijdse uitstraling
In de nieuwe vestiging is de hele collectie van Mexx op een overzichtelijke manier te bewonderen. Consumenten stappen een Mexx wereld binnen waarbij ze omringd worden door kleding, schoenen en accessoires voor dames en heren. De service en het persoonlijke advies staan centraal bij deze ultieme winkelbeleving. De ronde, organische vormen symboliseren de tederheid en liefde waar het merk voor staat en zie je terug in het design van de kledingrekken, het vloerkleed en de afgeronde paskamers. Daar tegenover staan strakke lijnen en betonnen wanden die goed passen bij de eigentijdse uitstraling en toegankelijkheid van het modemerk. De samensmelting van passie, liefde en (mode)trends geven deze winkel ‘de Mexx factor’. Het merk beoogt dat fashion liefhebbers in deze concept store willen zijn én blijven.

Toekomst & Media
Met de centraal gelegen vestiging wil Mexx de fysieke beleving van winkelen naar een hoog niveau brengen waarbij merkbeleving en service hand in hand gaan. Gadeyne voegt toe: “Als er nog een andere mooie locatie op ons pad komt die bij het merk past, staan we uiteraard open voor nieuwe mogelijkheden om nóg meer consumenten te bereiken.” Dit voorjaar wordt niet alleen de winkel feestelijk geopend, maar er staat ook een mediacampagne gepland met een eigen TV commercial, een samenwerking met Koffietijd en printcampagnes in Libelle en Linda Magazine.

Over Mexx
In 1986 voegde Rattan Chadha zijn mannenmerk Moustache en vrouwenmerk Emanuelle samen tot één merk. Beide merken stonden voor dezelfde levensstijl en zouden als één merk een sterker statement maken. Neem de eerste letter van beide merken en voeg hier twee kusjes aan toe: Mexx. Het doel van Mexx is om een casual, moderne levensstijl te creëren. Mexx richt zich op kwaliteit en het middensegment en designt items voor mannen, vrouwen en kinderen. Mexx is onderdeel van RNF (met de eigenaren Ron Janssen en Ferry Helmer), een merk dat sinds 1996 aan wereldwijde modediversiteit werkt.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht