Industry Wire

Geplaatst door ABN

Mobiel Bankieren ABN AMRO scoort op meerdere fronten

Van alle Nederlandse banken is ABN AMRO Mobiel Bankieren de meest uitgebreide app. Dat blijkt uit onderzoek van banken.nl, dat de apps van negen consumentenbanken vergeleek. Een betaalrekening openen als nieuwe klant of een extra aflossing op je hypotheek doen als bestaande klant: het kan via ABN AMRO Mobiel Bankieren. Klanten van de bank waarderen de uitgebreide mogelijkheden van Mobiel Bankieren: de app krijgt in de Appstore een 4,6/5 en in de Playstore een 4,4/5 (peildatum 7 juli 2018).

“Het is natuurlijk geweldig dat ABN AMRO met haar Mobiel Bankieren app opnieuw naar voren komt als meest uitgebreide app.”, vertelt Chief Digital Officer Frank Verkerk, “Maar de combinatie met een hoge klantwaardering maakt het helemaal af. Dat stimuleert ons bovendien om Mobiel Bankieren te blijven ontwikkelen.” Zo kunnen klanten zich sinds begin deze maand via de app met IDIN makkelijk en veilig online identificeren. Ook kunnen klanten vanaf deze zomer met de IBAN Naamcheck controleren of hun geplande overboeking correct is.

Volwaardig bankieren met ABN AMRO Mobiel Bankieren

ABN AMRO Mobiel Bankieren is inmiddels een volwaardige manier om je meest voorkomende bankzaken te regelen. Mede uitgedaagd door de andere banken, maar vooral met aandacht voor haar klanten blijft ABN AMRO de app ontwikkelen en uitbreiden. “Digitaal gemak vinden we belangrijk voor onze klanten en onze klanten vinden dat belangrijk. Dat gaat ook om naadloos schakelen tussen verschillende mogelijkheden. Bijvoorbeeld door een Tikkie betaalverzoek op te starten via Mobiel Bankieren. Of door opdrachtbevestigingen in Internetbankieren met een vijfcijferige pincode, vingerafdruk of – hoewel nu alleen nog met de iPhone X – met gezichtsherkenning te bevestigingen via ABN AMRO Mobiel Bankieren.”

Betrokken klanten

Inmiddels gebruikt meer dan twee derde van de ABN AMRO klanten Mobiel Bankieren en dat aantal groeit. Klanten worden mede daarom ook nauw betrokken bij nieuwe ontwikkelingen en toepassingen. Zo gebruikt ABN AMRO feedback van klanten na updates om de app te verbeteren. Dat doet de bank onder meer via een usability lab en via klantpanels. Ten slotte worden via webcare van ABN AMRO online en social media signalen snel en voortvarend opgevolgd.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht