Industry Wire

Geplaatst door Mollie

Mollie gaat samenwerking aan met Chargebee om gemakkelijke abonnementsbetalingen aan te bieden

Amsterdam, 27 januari 2022 – Mollie, een van de snelst groeiende betalingsdienstaanbieders in Europa, kondigt vandaag een samenwerking met abonnementenbeheerplatform Chargebee aan om de groei van haar klanten te helpen bevorderen.

De integratie met Chargebee vereenvoudigt voor webshops de facturatie van abonnementen en biedt een makkelijk te installeren, out-of-the-box platform voor abonnementenbeheer dat alle toonaangevende Europese betaalmethoden biedt, waaronder iDEAL, SEPA Direct Debit en creditcards. Het biedt ook lokale, meertalige ondersteuning, wat van vitaal belang is voor Mollies klanten die in meerdere landen in Europa actief zijn.

Shane Happach, CEO van Mollie: “We willen het betalen voor iedereen gemakkelijk maken. We zijn dan ook enthousiast dat we dankzij deze samenwerking met Chargebee nu de beste mogelijkheden bieden voor abonnementenbeheer en facturatie, zodat bedrijven kunnen blijven groeien. Onze naadloze integratie biedt ondernemers de middelen om gemakkelijk hun op abonnementen gebaseerde activiteiten op te starten en op te schalen. We kijken ernaar uit om samen met Chargebee de groei van onze klanten te stimuleren.”

Het consumentengedrag verandert snel. Zo namen online aankopen en abonnementsbetalingen de afgelopen jaren voortdurend toe. Het facturatieproces op abonnementsbasis stelt start-ups en kleine ondernemingen in staat om snel op te schalen en nieuwe inkomstenbronnen aan te boren. In tegenstelling tot eenmalige verkopen zorgen terugkerende betalingen ervoor dat bedrijven van alle omvang hun groeipotentieel optimaal benutten, en het zorgt ook voor meer klantloyaliteit.

Eric Chan, Hoofd van Global Partnerships van Chargebee: “We zijn verheugd om samen te werken met een toonaangevende betalingsdienstaanbieder als Mollie om een alles-in-驮 abonnementenbeheer en facturatieoplossing aan te bieden om betalingen, service en ondersteuning op wereldwijde schaal te beheren. De integratie stelt onze handelaars in staat om toonaangevende Europese betaalmethoden te accepteren om zo de verkoop te stimuleren en hun op abonnementen gebaseerde ondernemingen in meerdere regio’s te laten groeien.”

Chargebees nieuwe integratie met Mollie biedt Mollies klanten een geavanceerde abonnementenoplossing alsook een geautomatiseerde facturatie die in overeenstemming is met de Europese belastingwetgevingen voor in de EU gevestigde ondernemingen. De samenwerking zal de groei van Mollies mkb-klanten stimuleren, waardoor zij zich meer kunnen focussen op productontwikkeling en zo hun producten sneller op de markt kunnen brengen. De samenwerking stimuleert ook de groei van mkb’s door het bieden van inzichten en statistieken over hoe de onderneming draait, investeert en gewaardeerd wordt.

Krish Subramanian, CEO van Chargebee: “Op dit moment hechten zowel consumenten als handelaren het meeste belang aan snelheid en flexibiliteit. Door samen te werken met Mollie bieden we klanten de mogelijkheid om bijna onmiddellijk aan de slag te gaan en om te groeien en te schalen over grenzen en productlijnen heen.”

###

Over Mollie
Mollie is een pionier in de betaalindustrie en een van Europa’s snelst groeiende payment service providers (PSP). Het bedrijf, opgericht in 2004, faciliteert ondernemingen om te schalen en te groeien door middel van een gebruiksvriendelijke betalings-API die meerdere betaalmethoden aanbiedt. Mollies missie is om complexe financi묥 diensten te vereenvoudigen en zo ’s werelds meest geliefde PSP te worden.
Mollie heeft meer dan 125.000 klanten in Europa, telt internationaal meer dan 700 medewerkers en heeft kantoren in Amsterdam, Kiel, Lissabon, Londen, Maastricht, Mnchen en Parijs.
Mollie | Grow your way
www.mollie.com

Over Chargebee
Chargebee is het platform voor abonnementenbeheer dat de inkomstenoperaties automatiseert van meer dan 3.500 op abonnementen gebaseerde bedrijven, van startups tot ondernemingen. Het SaaS platform helpt bedrijven met abonnementen in verschillende verticals, waaronder SeaS, eCommerce, e-learning, IoT, publicaties, en meer, hun inkomsten te beheren en te laten groeien door het automatiseren van abonnementen, facturatie, betalingen en omzet erkenning operaties en het aanbieden van belangrijke statistieken, rapporten en zakelijke inzichten.
Chargebee is opgericht in 2011 en rekent bedrijven als Okta, Freshworks, Calendly en Study.com tot zijn wereldwijde klantenbestand.
Voor meer informatie over Chargebee, zie www.chargebee.com

 

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht