Industry Wire

Geplaatst door Nederlandse Loterij

Nederland maakt in multimediale campagne kennis met Nederlandse Loterij

Den Haag – Nederland maakt vanaf vandaag in een multimediale campagne kennis met het nieuwe merk Nederlandse Loterij. Dat is na de fusie tussen Nederlandse Staatsloterij en De Lotto de nieuwe naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Nederlandse Loterij investeert haar opbrengst in de Nederlandse samenleving en zorgt ervoor dat een groot deel hiervan ten goede komt aan de sport en goede doelen die zich richten op lichaamsbeweging en gezondheid. Een boodschap die ook centraal staat in de tv-commercial die woensdag in première gaat.

Nederlandse Loterij wil Nederland gezond en gelukkig maken. “In de komende jaren gaat er veel veranderen in de kansspelmarkt. Door de nieuwe wet Kansspelen op Afstand wordt deze markt straks ook voor buitenlandse (online) aanbieders opengesteld. Dankzij de fusie staat er nu een sterke organisatie die is opgewassen tegen deze concurrentie”, vertelt CEO Frans van Steenis. “We hebben weliswaar een nieuwe overkoepelende naam, maar met de vertrouwde producten. Allemaal met een duidelijk herkenbare link naar Nederlandse Loterij en met een duidelijke Nederlandse identiteit.”

Nederland maakt kennis met nieuw merk

In de komende tijd zal heel Nederland via een multimediale campagne kennismaken met het nieuwe merk. Een campagne waarin de wereld van sport en bewegen – mede mogelijk gemaakt door afdrachten van Nederlandse Loterij – zichtbaar wordt gemaakt. Het symbool van de campagne is de high-five: een gebaar dat staat voor triomf, het behalen van persoonlijke doelen en het delen van vreugde. De high-five is ook de rode draad in de tv-commercial waarmee de campagne vandaag van start gaat. Het draait hier om sport in de breedte: van een Olympisch kampioen tot een triatleet met een donorhart, van een damesvoetbalteam tot de eerste stappen in een revalidatieproces. Daarnaast verschijnen advertenties in landelijke dagbladen, gevolgd door radiocommercials, online bannering, een online video en is er in de social media volop aandacht voor de campagne. Pieter van den Hoogenband en Wendy van Dijk hebben zich als ambassadeur aan Nederlandse Loterij verbonden. Pieter Van den Hoogenband vervult deze rol als inspirerend boegbeeld vanuit zijn achtergrond als drievoudig Olympisch zwemkampioen. Wendy van Dijk zal vooral de maatschappelijke kant van sport en bewegen onder de aandacht brengen.

Bijzondere verhalen over sport en bewegen

Nederlandse Loterij stimuleert sport in elke laag van de samenleving. Daarom krijgen mensen met bijzondere verhalen over sport en bewegen een podium door op de social kanalen van Nederlandse Loterij hun ervaringen te delen. Mensen voor wie sport en bewegen veel betekent, omdat het hen uit een sociaal isolement heeft gehaald, het hen helpt bij herstel en revalidatie, ze ondanks hun handicap het plezier van sporten kunnen beleven of hun beste vrienden erdoor hebben leren kennen. Op Facebook en Instagram verschijnt elke dag een inspirerend verhaal waarin mensen vertellen welke betekenis sport en beweging heeft in hun leven. Al deze verhalen worden vanaf 14 juli gebundeld op de website Nederland Wint. Ook Wendy van Dijk en Pieter van den Hoogenband delen hier binnenkort hun persoonlijke verhaal.

 

Credits

Opdrachtgever: Nederlandse Loterij

Verantwoordelijk bij klant: Arno de Jong, Marcel Ribbens, Renske de Laat, David Selier, Krista van Beelen

 

Bureau: Lemz

Mediabureau: UM

BTL / Social Agency: CROWD

PR-bureau: NewsLab

 

Fotografie

Fotografe: Marije Kuiper

Productie: Hazazah

 

TV

Regie: Nanno Jiskoot

Productie: Hazazah

D.o.P.: Tibor Dinglestad

Offline editor: Annelien van Wijnbergen

Online editor + grading: Joppo, de Grot

Sound design: Michael Sauvage

Muziek: Monster Music

RTV-producer: Fatima Engelhard

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht