Industry Wire

Geplaatst door DeCommCoach

Nederlandse ondernemer achter Ibiza’s virale TikTok-kanaal geeft inkijkje

Den Haag – Ondernemer Robert Tammens zette met een duidelijke visie én wat geluk een succesvol TikTok-kanaal over het eiland Ibiza op. Sinds één van de video’s op tiktok.com/@ibiza viraal ging, weet Tammens precies welke content te creëren om te inspireren en te raken, maar ook om merken aan te trekken. Het TikTok-kanaal vormde de basis van Tammens’ goedlopende, in TikTok gespecialiseerde bureau in Den Haag. Een team van 15 werkt voor merken als Blokker, Wibra en Artsen zonder Grenzen, waarbij de focus ligt op social first content en het actief integreren van AI daarbij.

De 38-jarige ondernemer heeft een achtergrond in de muziekindustrie (Tammens werkte o.a. bij Spinnin’ Records voor Martin Garrix, Oliver Heldens en Afrojack) en kwam daardoor veelvuldig op party-eiland Ibiza. Niet zozeer om zelf te feesten, want Robert duikt liever met een boek op tijd zijn bed in. Zijn ‘tweede thuis’ op allerlei manieren belichten, via video’s die recht doen aan de diversiteit van het eiland, is Tammens’ doel. Tijdens bezoeken aan Ibiza creëert hij content die verdergaat dan de conventionele reisgidsen. Natuurlijk komen op het platform ook pittoreske stranden en trendy eetgelegenheden voorbij, maar Tammens ontdekte dat een TikTok-kanaal ook entertainment moet bevatten om op te vallen.

Inmiddels bereikt het Ibiza-kanaal miljoenen bezoekers en trekt het wereldwijd de aandacht. En de TikTok-visie van Tammens werkt, ook voor klanten van zijn bureau Molecule Social. “Gelukkig geloven steeds meer merken in de kracht en toegevoegde waarde van TikTok en social first content. Merken kloppen nu bij ons aan voor hun marketingcampagnes en daar is het Ibiza-account de grondlegger van.”

Met het Ibiza-account focust Tammens zich de komende tijd op het verbreden van de content en het aangaan van nieuwe samenwerkingen met passende merken. Naast entertainment en nachtleven komt de nadruk op de culinaire kant van het eiland te liggen. Tammens legt uit: “Ik wil een platform bieden aan opkomende restaurants om via TikTok een breder publiek te bereiken. Maar ook nu het eilandseizoen op punt van beginnen staat, breng ik de ins en outs van Ibiza graag bij een zo groot mogelijke doelgroep onder de aandacht.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht