Industry Wire

Geplaatst door Nespresso

NESPRESSO INTRODUCEERT NIEUW WINKELCONCEPT IN NEDERLAND

Op zaterdag 29 september opent Nespresso de deuren van een geheel vernieuwde boutique in Arnhem. Deze boutique aan de Bakkerstraat is als eerste boutique in Nederland ingericht volgens het nieuwe winkelconcept van Nespresso. Hierin neemt het koffiemerk bezoekers mee in de wereld achter koffie – een wereld waarin alles draait om expertise en beleving. De winkel laat klanten het volledige proces beleven: van koffiebes tot capsule. Ze kunnen de koffie uit de capsule zien en voelen, de aroma’s ervaren en de koffies proeven tijdens de tastings, zodat ze hun eigen smaakvoorkeur kunnen ontdekken. Het nieuwe concept wordt later dit jaar ook in de boutique in Haarlem geïntroduceerd.

“De afgelopen jaren hebben wij geïnvesteerd in het uitbreiden van ons Nederlandse retailnetwerk. Wij zijn trots dat we met dit nieuwe concept de koffiebeleving een nieuwe dimensie kunnen geven. Koffie is immers emotie en verdient meer dan een eenvoudige transactie bij de toonbank. Nederlanders willen koffie kunnen ruiken, voelen, proeven en ontdekken welke smaak koffie het beste bij hun voorkeur past. Daar sluit dit nieuwe concept op aan”, vertelt Herman Rooswinkel, Commercieel Directeur van Nespresso Nederland.

Bij binnenkomst in de boutique worden klanten ontvangen door een koffiespecialist van Nespresso. Om de koffievoorkeur te ontdekken kunnen klanten de gemalen koffie uit de capsule zien en voelen, de aroma’s ervaren en de koffie natuurlijk ook proeven. Bij de ‘discovery at the bar’ kunnen klanten het vaste assortiment beter leren kennen. Hier staan verschillende Nespresso machines en alle accessoires die nodig zijn om de 25 koffies van Nespresso te ontdekken. Een koffiespecialist kan daarbij helpen. Doordat de koffiespecialisten gebruik maken van tablets, kunnen zij zich gemakkelijk door de boutique bewegen om klanten van advies te voorzien en hun expertise te delen.

Wie zijn kennis over koffie nóg verder wil uitbreiden kan terecht in het lab. Hier kunnen klanten experimenteren met koffierecepten en hun eigen koffie personaliseren met behulp van verschillende Nespresso machines. In dit gedeelte vinden ook de masterclasses plaats, speciaal voor klanten die hun koffie-expertise willen vergroten. De masterclass wordt gegeven door een Coffee bard die op interactieve wijze zijn of haar kennis deelt over het koffieproces, het proeven van koffies en het maken van de mooiste koffierecepten.

Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in het ontwerp van de boutique, onder meer op het gebied van circulariteit. De tafelbladen zijn bijvoorbeeld gemaakt van koffieresten uit de Zwitserse fabriek en het hout komt van herbebossingsprogramma’s. Het recyclepunt neemt bovendien een belangrijke plek in met als eyecatcher een visual gemaakt van gebruikte capsules. Nespresso heeft in Nederland (Lichtenvoorde) een speciaal ontwikkeld recyclesysteem waarmee 100% van de capsules verwerkt kan worden. Hierbij wordt de volledige mix aan materialen gescheiden: aluminium wordt gerecycled en opnieuw gebruikt en koffieresten worden omgezet in biobrandstof en compost. Zo gaat niets van de capsule verloren. Overal waar consumenten Nespresso capsules ontvangen, kunnen zij ze ook inleveren voor recycling. De gratis recyclezak kan eenvoudig worden ingeleverd bij een van de meer dan 2.000 UPS- en DHL-afhaalpunten in Nederland, bij de DHL-pakketbezorger die de bestelling bezorgt of bij een Nespresso Boutique waaronder Arnhem.

Met het nieuwe concept, dat wereldwijd voor het eerst in het Franse Cannes werd geïntroduceerd, kunnen klanten Nespresso op een nieuwe en innovatieve manier ervaren. Universal Design Studio is verantwoordelijk voor het ontwerp van de winkel.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht