NEXUS Nederland en Funatic gaan strategische samenwerking aan

Funatic, leverancier van innovatieve eHealth portalen en beveiligde mobile eHealth apps en NEXUS Nederland, leverancier van het meest complete en open EPD voor ziekenhuis, ZBC en privékliniek slaan de handen ineen.
Het NEXUS EPD voor de ziekenhuismarkt en het Funatic eHealth Portaal worden gebundeld en naadloos op elkaar aangesloten. Beide bedrijven gaan structureel investeren in de ontwikkeling van innovatieve online eHealth toepassingen en mobiele apps en investeren kennis, kunde en middelen om het digitale kanaal tussen zorgverleners en patiënten optimaal te faciliteren.
Deze samenwerking stelt NEXUS klanten in staat om zowel haar zorgverleners als haar patiënten optimaal te faciliteren tijdens het gehele behandelproces. Patiënten kunnen zich op een attractieve, responsive website informeren over hun aandoening en de behandeling, over het ziekenhuis en de door het ziekenhuis aangeboden diensten.
Nadat een patiënt (middels DigiD) is ingelogd op het portaal wordt toegang verleend aan een breed scala eHealth functies zoals afspraken maken en wijzigen, persoonlijke gegevens, informatie over behandelaars, intelligente vragenlijsten, interactieve berichten box, toegang tot het dossier, uitslagen, medicatie overzicht, folders, voorlichtingsinformatie, patiënt toestemming, online dagboek en diverse pre-diagnostische screening tools. Al deze functionaliteit is tevens via een beveiligde mobiele app beschikbaar.
NEXUS en Funatic realiseerden al eerder innovatieve portalen gekoppeld aan het NEXUS / EPD bij Meander Medisch Centrum en Medisch Spectrum Twente, nu wordt de totale suite beschikbaar voor alle NEXUS klanten in Nederland.
Meer weten?
Bezoek ons tijdens Zorg en ICT waar beide partijen met een stand vertegenwoordigd en Meander MC presentaties verzorgt of neem contact op.
Profiel Funatic
Funatic levert websites met geïntegreerde patiënten portalen, sociale intranetten en mobiele apps voor ziekenhuizen, zorginstellingen en regionale zorgaanbieders. Deze portalen helpen de communicatie tussen ziekenhuizen, zorgverleners, patiënten en familieleden te verbeteren en zodoende de efficiëntie, kwaliteit, betrokkenheid, klant tevredenheid en servicegraad te verhogen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.