Nieuw platform wil zichtbaarheid van vrouwen in technologiesector vergroten
Het verhogen van de zichtbaarheid van vrouwen die werkzaam zijn in tech. Dat is is de missie van het nieuwe online platform DutchTechonHeels, dat onlangs is gelanceerd.
Het online platform wil een vrouwelijk perspectief in de techwereld brengen en is het geesteskind van Jennifer Delano en Tom van Kuijk. Het tweetal vormt een bijzonder team: Jennifer is een PR-expert die veel met techbedrijven werkt en Tom is een leergierige 16-jarige leerling op een middelbare school.
“Tech is een totaal door mannen gedomineerd gebied. De getalenteerde vrouwen die al in de industrie werken, zijn gewoon niet zichtbaar. Met DutchTechonHeels wilden we een positief informatieplatform creëren dat vrouwen in de techsector in de schijnwerpers zet en meisjes laat zien dat dit een mogelijk carrièrepad is. Het is de eerste Nederlandse techplatform dat er bewust voor kiest om zich op vrouwen te richten”, zegt Jennifer. Uit een analyse van McKinsey blijkt dat vrouwen slechts 22% van alle technische functies in Europese bedrijven vervullen.
Jennifer: “DutchTechonHeels zal informatie bevatten over wat er gebeurt in de wereld van tech, relevante evenementen voor de Nederlandse markt, nieuws over carrièremoves en interviews met geweldige voorbeelden van vrouwelijke leiders in de industrie.”
DutchTechonHeels ging in juni van start na een evenement op The Hague Tech. Daar besprak een panel van experts hoe vrouwen hun carrière in de techindustrie vooruit kunnen helpen. Jennifer en Tom hopen nu dat ‘techvrouwen’ met het Engelstalige platform gaan samenwerken door hen hun nieuws te sturen en gastcolumns te schrijven.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.