Nieuwe app van XXImo: Milo, persoonlijke hulp voor plannen en betalen van zakelijke mobiliteit

Den Bosch, 10 maart 2017 – XXImo – de innovatieve leverancier van een alles-in-een mobiliteitskaart voor tanken, openbaar vervoer, parkeren en veel meer – lanceert de persoonlijke Plan & Betaal-hulp Milo. Dit is een intelligente app die de gebruiker telkens een actueel reisadvies geeft op basis van zijn agenda, de actuele verkeerssituatie en zijn voorkeuren. Milo biedt de beste routes en het meest geschikte vervoersmiddel, waarbij eventuele actuele vertragingen en omleidingen direct worden ingecalculeerd.
De app helpt de gebruiker efficiënt te reizen door optimaal gebruik te maken van de verschillende vervoersvormen. Als de app bijvoorbeeld een file signaleert, dan doet hij de suggestie om eerder te vertrekken of om een ander vervoersmiddel te kiezen. Desgewenst houdt de app hierbij ook rekening met het bedrijfsbeleid om bijvoorbeeld altijd of alleen in bepaalde gevallen het meest duurzame vervoersmiddel te kiezen en niet per se het snelste. De app is beschikbaar voor XXImo-kaarthouders in de Duitse, Belgische en Nederlandse markt en werkt in heel Europa.
De app is zo ontwikkeld, dat de gebruiker volledige controle heeft en zelf bepaalt welke functies van Milo en welke berichten voor hem belangrijk zijn, en tot welke geanonimiseerde gegevens de app toegang heeft. Hierdoor is de privacy van de gebruiker te allen tijde gegarandeerd.
Milo is een meertalige, internationale app die zich aanpast aan het profiel van de gebruiker, waar en in welk land hij zich ook bevindt. Dit maakt de app ook geschikt voor expats of voor gebruik in het buitenland. Per land biedt de app daarnaast verschillende mobiel-betalenopties, zoals UBER, eCab, NMBS, MyTaxi en betalen voor mobiel parkeren. Binnenkort zijn M-Tickets van De Lijn (het openbaar vervoer in Vlaanderen) eveneens direct met de app te bestellen en te betalen.
Door de samenwerking tussen XXImo en Parkmobile zijn in Nederland, Duitsland en België ook parkeerkosten voor parkeren op de openbare weg via Milo te betalen.
“Mobiel betalen en steeds actuele tripinformatie met één app maken het leven van onze klanten makkelijker. Met de introductie van Milo start de transitie van kaartbetalingen naar app-betalingen. Ik ben trots op onze ontwikkelaars dat ze dit vakwerk hebben afgeleverd”, zegt Patrick Bunnik, CEO van XXImo.
Milo is beschikbaar voor alle Mobility Card-houders met het XXImo-logo, waaronder de kaarten van Alphabet, Athlon, LeasePlan (België).
Over XXImo
XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit makkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het sharen van auto’s en fietsen, en het betalen van wegentol en parkeerkosten, en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbaar vervoer of taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. XXImo stelt een intelligente app ter beschikking voor het plannen, het maken van de vervoerskeuze en het optimaliseren van de reis. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt, en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. De aandelen van XXImo zijn in handen van Tendris Holding, Sodexo en het management.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.