Industry Wire

Geplaatst door Sofius

Nieuwe speler Sofius bundelt krachten van zes softwaretestbedrijven

Den Haag, 25 september 2024 – De Nederlandse IT-markt heeft een nieuwe naam in softwaretesten: Sofius. Dit merk overkoepelt zes onafhankelijke testbedrijven, namelijk Bartosz, PTWEE, Squerist en de Test Automation Group, bestaande uit deTesters, TestCoders en TechChamps. Deze bedrijven blijven onder hun eigen naam opereren, maar werken nu ook samen onder de vlag van Sofius. Met meer dan 300 professionals richt Sofius zich op kwaliteitsverbetering voor klanten zoals Rabobank, de Belastingdienst, Achmea, KLM, Havenbedrijf Rotterdam en de NS. Sofius bedient de top 250 bedrijven in Nederland met diepgaande expertise en innovatie.

Powerhouse in softwaretesten

Met meer dan 300 professionals vormt Sofius een powerhouse op het gebied van softwaretesten en kwaliteitsverbetering. De zes labels versterken elkaar door hun ongeëvenaarde samenwerking, innovatie en diepgaande expertise. Samen hebben ze een glasheldere missie: de processen, producten en diensten van klanten naar een hoger niveau tillen door het leveren van uitzonderlijke kwaliteit en vakmanschap. Met gedreven testconsultants en diepgaande kennis van markten, domeinen, software en systemen bedient Sofius de top 250 bedrijven in Nederland. Klanten van Sofius zijn onder andere Rabobank, de Belastingdienst, Achmea, KLM, Havenbedrijf Rotterdam en de NS.

Meer waarde creëren door samenwerking

Sofius is ontstaan vanuit de overtuiging dat gezamenlijke kracht meer waarde creëert, zowel voor klanten als medewerkers. Vincent Verhelst (CEO van Sofius) stelt: “Met onze gebundelde kennis en expertise kunnen we klanten breder en beter van dienst zijn. Daarnaast biedt Sofius nieuwe kansen voor onze medewerkers, dankzij intensievere samenwerking en kennisdeling tussen de labels.”

Diversiteit aan expertise als kracht

Hoewel softwaretesten de kern vormt van Bartosz, PTWEE, Squerist en de Test Automation Group, brengt elk label zijn eigen unieke softwaretestspecialismen in. Naast de nauwe samenwerking behouden de zes labels hun eigen identiteit en cultuur. Elk bedrijf blijft zelfstandig opereren met eigen teams en werkwijzen.

Sofius als collectief maakt het aanbod veelzijdig en krachtig, waardoor we voor elke klant de juiste oplossing kunnen bieden, ongeacht de specifieke behoeften of uitdagingen.

Voor meer informatie, bezoek www.sofius.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht