Het Nieuwsblad lanceert nieuwe tablet krant met de Twipe Digital Publishing Suite

Vandaag lanceert Het Nieuwsblad een nieuwe tablet krant die beschikbaar is op iPad en Android tablets. De tablet versie van de krant definieert een nieuw paradigma voor het publiceren van populaire en sportkranten op digitale dragers. De inhoud wordt gepresenteerd in zeer visuele templates die een ongezien leesgemak bieden. De interactieve mogelijkheden van de tablets worden veel beter benut.
“Deze nieuwe tablet editie is voor ons een zeer belangrijke stap in het verzekeren van onze digitale toekomst. We willen hiermee een grote sprong voorwaarts maken in onze tablet strategie. Voorheen gaven we onze abonnees toegang tot een papieren versie van onze krant op mobiele apparaten en op het web. Lezersonderzoek heeft aangetoond dat deze aanpak serieuze beperkingen heeft: de papieren versie is niet makkelijk te lezen en te navigeren. Daarom lanceren we nu deze aangepaste tablet editie,” vertelt Pascal Weiss, Hoofdredacteur van Het Nieuwsblad. Hij verwacht een belangrijke versnelling van de groei van digitale gebruikers van Het Nieuwsblad met deze nieuwe tablet versie.
“De look & feel van onze nieuwe tablet editie is zeer sterk geïnspireerd door onze print versie. De tablet editie bevat exact dezelfde inhoud. Daarentegen is de presentatie van de artikelen en de templates volledig geoptimaliseerd voor de tablet toestellen: alles is zeer visueel en laat toe om audio-visuele inhoud veel makkelijker te integreren. De navigatie is zeer intuïtief en vlot,” vult Patrick Saliën, Digital Manager bij Het Nieuwsblad, aan.
De nieuwe tablet versie van Het Nieuwsblad werd ontwikkeld met de Twipe NextGen Digital Publishing Suite. “Voor Twipe is deze lancering een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf. De ontwikkeling van de tablet versie met 16 regionale edities en zijn zeer visuele vormgeving was een zeer grote uitdaging voor ons team. We hebben hiervoor een reeks nieuwe functionaliteiten aan ons platform toegevoegd zoals een aangepaste reeks templates voor populair en sportnieuws, integratie van interactieve puzzles en de automatische generatie van publicaties,” zegt Danny Lein, oprichter en CEO van Twipe.
Over Twipe
Twipe ontwikkelt de volgende generatie digitale publicatiesystemen voor digitale kranten op tablets en smartphones. De oplossing van Twipe combineert de beste apps met efficiënte workflow systemen. Onze huidige referenties: De Standaard, NRC Handelsblad, L’avenir, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Belang van Limburg en Metro.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.