Industry Wire

Geplaatst door team5pm

NPO kiest team5pm als strategische YouTube-partner

Strategisch partnerschap is gericht op het versterken van de digitale aanwezigheid en het ondersteunen bij de digitale transformatie, waarmee maatschappelijke waarden worden bevorderd

Amsterdam, 20 maart – De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een zorgvuldige selectieprocedure team5pm aangewezen als hun strategische YouTube-partner. Dit partnerschap richt zich op het versterken van NPO’s digitale storytelling, terwijl de publieke omroep haar kernmissie, het leveren van maatschappelijke impact, blijft waarborgen.

YouTube zal dienen als hét platform voor storytelling en publieksinteractie, waarbij diepere kijkersinzichten worden verkregen zonder afhankelijk te zijn van commerciële of politieke invloeden. Na een succesvolle samenwerking van zes jaar verstevigt deze nieuwe overeenkomst de rol van team5pm als de officiële YouTube-partner van de NPO. Dit biedt ruimte voor betere strategische planning op de lange termijn en volledige ondersteuning voor alle NPO-kanalen.

De focus ligt op het ontwikkelen van impactvolle contentstrategieën, inspelen op veranderende YouTube-algoritmes en het verbeteren van contentformats. Door middel van maandelijkse updates en kennissessies helpt team5pm de NPO om voorop te blijven lopen in het digitale landschap. Dankzij hun ruime ervaring met de publieke omroep op YouTube garandeert team5pm een consistente kwaliteit en een innovatieve aanpak.

“We zijn trots om onze langdurige samenwerking met de NPO naar een hoger niveau te tillen,” zegt Mio Blankesteijn, Client Service Director bij team5pm. “Dit stelt ons in staat om innovatieve digitale strategieën te combineren met het realiseren van maatschappelijke impact. Zo zetten we samen een nieuwe standaard voor publieke omroepen in het digitale tijdperk.”

Over team5pm
team5pm is een data-gedreven social bureau met een focus op effectiviteit. In combinatie met een flinke dosis creativiteit ontwikkelt team5pm sinds 2018 content en campagnes die doelgroepen bereiken en converteren. Met diepe platform-specifieke kennis en expertise, en data-inzichten over het zoek- en kijkgedrag van consumenten, is team5pm dé partner voor merken die aandacht willen genereren, merkvoorkeur willen verhogen en conversies willen realiseren op social. Zo ontwikkelt team5pm o.a. YouTube- en TikTok-content, digital-first commercials, influencer campagnes en creatieve concepten.

Met kantoren in Amsterdam, Stockholm, Kaapstad en Warschau beschikt team5pm over een internationaal netwerk van klanten – waaronder Prime Video, GAMMA, bol, en KPN. Hun cases zijn internationaal bekroond met o.a. SAN Awards, ADCN Lampen, Effie Awards, The YouTube Works, The Webby Awards, The Global Search Awards en The European Video Awards.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht