NS en code d’azur lanceren nieuwe wervingscampagne met arcadekast
NS en code d’azur lanceren nieuwe wervingscampagne met arcadekast
Nederlandse Spoorwegen zoekt voor verschillende vacatures op het hoofdkantoor IT- en tech talent. De nieuwe wervingscampagne, met een arcadekast op station Eindhoven Centraal, start vandaag. Met TechTracks, het spel dat alleen gespeeld kan worden als je coding skills hebt, ziet IT-talent direct wat de impact van hun code is op de dagelijkse reizigers van NS.
Code kraken op arcadekast
TechTracks bestaat uit een aantal speciaal hiervoor ontwikkelde NS-games die alleen te spelen zijn als je kunt coderen. Voor een high score moet je de juiste code combinaties achterhalen. De game met daarin drie minigames, is te spelen op een speciaal gebouwde arcadekast die reist van station naar station en verschijnt op verschillende IT-events. Ook zijn ze te spelen op mobiel en desktop. De strategie, het concept, de arcadekast en games werden ontwikkeld door code d’azur, in samenwerking met Wanted5, maar ook de IT-afdeling van NS was nauw betrokken.
Zee aan wervingscommunicatie
IT- en tech talent is zeer gewild, dus er is veel concurrentie. Uit onderzoek blijkt dat de inhoud van het werk en de impact die gemaakt kan worden belangrijke drivers zijn voor de keuze van de job. Voor merken is het essentieel om je te verplaatsen in de belevingswereld van deze doelgroep. Daarom zijn NS en code d’azur twee jaar geleden samen gaan werken om deze doelgroep te enthousiasmeren.
Lilian Vrolijk, Employer Branding & Arbeidscommunicatie specialist bij NS:
“In de huidige zee aan wervingscommunicatie zochten we een creatieve en relevante manier om onze IT-projecten, en de impact hiervan op de reis van onze reizigers, onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Uit onderzoeken die we hebben gedaan blijkt dat IT-talenten vaak maatschappelijke impact willen maken met het werk dat ze doen. Werken bij NS betekent dat je samen met een team aan een grote verscheidenheid van IT-projecten werkt waarmee je dagelijks bezig bent met de reis van Nederlanders.”
Kim Nieuwenhuijs, Creative Director bij code d’azur:
“Omdat wij zelf veel IT en tech talent in huis hebben, weten we dat zij bovengemiddeld geïnteresseerd zijn in gamen. Deze campagne is van developers, voor developers. We ontwikkelden een 8 bit arcade spel dat niet zomaar met joystick of besturingsknop te spelen is: zelfs om het spel te starten moet je code kennen. Met het spel en de arcadekast haken we in op de positieve associatie rondom gaming, wat het werken bij NS extra aantrekkelijk maakt.”
Voor meer informatie over de campagne, kijk op www.impactmetjecode.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.