Ocean Outdoor lanceert de Digital Creative Competition 2025!

Ocean Outdoor trapt Digital Creative Competition 2025 af – inzenden kan vanaf vandaag!
Ocean Outdoor opent vandaag (1 april) de inschrijving voor de jaarlijkse Digital Creative Competition in het VK, Scandinavië, Nederland en Duitsland. Creatieven, merken en non-profits worden uitgedaagd om groots te denken en het maximale uit Digital Out of Home (DOOH) te halen.
De competitie – al 16 jaar een begrip in het VK en sinds 5 jaar in de rest van Europa – zoekt vernieuwende ideeën die technologie, creativiteit en buitenreclame samenbrengen. Eerdere winnaars sleepten prestigieuze prijzen in de wacht, waaronder meerdere Cannes Lions.
Dit jaar zijn er weer twee prijscategorieën: één voor merken en één voor non-profits. Meedoen is helemaal gratis! In elke categorie winnen de top drie ideeën een prijs. De nummer 1 winnaars in beide categorieën winnen beide €500.000 mediawaarde, in te zetten op de schermen van Ocean Outdoor. De nummers twee en drie in beide categorieën winnen €250.000 en €100.000 mediawaarde in te zetten op de schermen van Ocean Outdoor. Meedoen kan vanaf nu tot 29 augustus door het concept of idee in te dienen via de website.
Alle inzendingen worden per land beoordeeld door een onafhankelijke vakjury waarbij onder andere wordt gekeken naar creativiteit en originaliteit. Op 16 oktober worden de winnaars tegelijk bekendgemaakt tijdens events in de zes landen!
Laat je idee schitteren op de grootste schermen van Europa – dit is jouw moment!
De Grand Prix
De winnaars van de gouden prijs voor commerciële en non-profitcampagnes uit elk land zullen vervolgens meedingen naar de Grand Prix, een hoofdprijs die in januari 2026 wordt bekendgemaakt. De Grand Prix winnaars krijgen ruimte op premium schermen in alle zeven Ocean landen, waardoor een Europees platform ontstaat. Ocean Studio zal de winnende campagne filmen en zorgt zo voor een mooi aandenken aan de campagne en een video die op digitale kanalen en socials van de winnaars gedeeld kan worden.
De winaar van de eerste Grand Prix, bij de DCC 2024 editie was McVitie’s en To Boldly Go. Hun Europese campagne gaat eind april 2025 van start.
Helen Haines, directeur strategische projecten van Ocean Group: “Ocean’s competitie is anders dan andere awards omdat het creatieve ideeën lanceert die nog moeten gebeuren, originele concepten stimuleert en DOOH verheft als een kanaal voor merkopbouw en de poort naar wereldwijd succes. DOOH blijft zich ontwikkelen. Een combinatie van betere schermen, nieuwe formaten, slimme technologie en publieksgegevens biedt merken, bureaus en creatieven nog meer mogelijkheden om spectaculair werk te creëren. In een wereld van datagestuurde targeting en suboptimale reclame is het nog nooit zo belangrijk geweest om creatief werk te leveren dat wordt gezien en herinnerd tot ver buiten het fysieke domein.”
All you need is an idea
Dit jaar worden er in Nederland weer masterclasses georganiseerd om de creativiteit te stimuleren en eventuele vragen te beantwoorden. De eerste masterclass is op donderdag 15 mei op het kantoor van Ocean Outdoor Nederland.
Meer informatie over het thema, de sprekers en de tijd komt binnenkort.
Wil je hier nu al graag bij zijn? Mail dan naar dccamsterdam@oceanoutdoor.nl
16 jaar Digital Creative Competition
2010 – Ocean lanceert de wedstrijd in het Verenigd Koninkrijk in samenwerking met Westfield London
2021 – de wedstrijd wordt uitgebreid naar Scandinavië en Nederland
2025 – de wedstrijd wordt uitgebreid naar Duitsland
Meer dan 2.000 inzendingen ontvangen
100 winnaars tot nu toe
Meer dan €10 miljoen geïnvesteerd via Ocean schermen
450 invloedrijke juryleden hebben gejureerd
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.