O’Donna benut online

Odette Dorjee begon in 2006 op de Molslaan de boetiek O’Donna. Na een succesvol begin volgde de crisis. Online shoppen werd een geduchte concurrent. Totdat ze besloot slim gebruik te maken van de digitale ontwikkelingen.
Zo’n drie jaar geleden gooide Dorjee het over een andere boeg. Ze ging inspelen op digitale ontwikkelingen: “Ik zocht naar een nieuw concept, dat goed zou aansluiten bij mijn vaste klantenkring. Op dat vlak waren mijn dochters zeer belangrijk: Romy, de tweeling Donna en Meghan. Dit trio – de nieuwe generatie! – ging meedenken. Zo kwamen we op het idee om kledingsets te showen, waarbij we diverse merken met elkaar combineren. De foto’s hiervan plaatsen we elke woensdagavond op onze Facebookpagina, stipt om 20.00 uur. Veel klanten kijken er naar uit. Soms lijkt het bijna alsof we een nieuwe Netflix-serie lanceren, haha.” Inmiddels zijn er bijna 13.000 volgers op Facebook. Klanten die op de O’Donna-pagina een leuk of mooi setje hebben gezien, willen het in de winkel uitproberen. Niet alleen op zaterdagen, maar ook doordeweeks.
Intieme woonkamersfeer
Het ging zo goed, dat in 2017 het pand naast de winkel erbij is gehuurd. Hierdoor is de ruimte van O’Donna verdubbeld. Een ingrijpende make-over van de winkel volgde. Dorjee: “Qua sfeer moet de boetiek als een vergrote huiskamer aanvoelen, een tweede thuis. Ik vind het vooral belangrijk om mijn bestaande klanten te behouden. Daarnaast vind ik het ontzettend gaaf om te zien dat er echt vrouwen uit alle hoeken van Nederland komen om bij ons te winkelen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.