‘Onderneming van betekenis’: een platform voor en door ondernemers

Wie zijn de bevlogen ondernemers die dagelijks hun verantwoordelijkheid nemen in de grote maatschappelijke vraagstukken van nu? En wat kunnen we van hen leren? Het contentplatform ‘Onderneming van betekenis’ (van Interpolis Zakelijk in samenwerking met NRC branded content) biedt deze entrepreneurs een podium.
Voor ondernemers, door ondernemers
Het platform richt zich in de eerste plaats op ondernemers die verder kijken dan enkel financiële doelstellingen en ook een maatschappelijk relevant doel najagen, binnen actuele thema’s zoals bijvoorbeeld corona, bedrijfscontinuïteit, duurzaamheid en veiligheid en het steunen van lokale organisaties. Op deze manier houden ze Nederland draaiende in uitdagende tijden.
Juist door hun verantwoordelijkheid te nemen in de grote maatschappelijke vraagstukken van nu, weten deze ondernemers anderen te inspireren. Zij zijn bereid om hun kennis te delen en willen ook zelf leren. De ondernemers en hun impactvolle onderneming worden uitgebreid voor het voetlicht gebracht in de contentreeks ‘Onderneming van betekenis’, een samenwerking tussen Interpolis en NRC branded content.
Ondernemers kunnen hun voordeel doen met de relevante zakelijke inzichten die op dit platform gedeeld worden – een welkome steun in de huidige uitdagende marktomstandigheden. Het is een opzet die naadloos aansluit bij Interpolis Zakelijk, door naast het delen van relevante kennis en inzichten, ook slimme oplossingen en diensten aan te bieden die ondernemers helpen om door deze moeilijke tijd heen te komen.
“Met ‘Onderneming van betekenis’ introduceren we, samen met NRC branded content, een platform waar ondernemers kunnen leren van andere ondernemers. We brengen verhalen en inzichten samen, omdat we het belangrijk vinden om in deze uitdagende tijden te verbinden. Iets wat momenteel lastig is voor ondernemers”, aldus Evelyn Bartels, merkstrateeg bij Interpolis.
Eerste reeks verschenen
Binnen het contentpartnership worden podcasts, online- en printartikelen gepubliceerd, verspreid over het jaar. De eerste artikelen en podcast zijn vrijdag 14 mei verschenen, met als thema fysiek en mentaal fit blijven, ook als je thuiswerkt. Uit onderzoek van Interpolis blijkt namelijk dat veel ondernemers in het MKB en zzp’ers zich hierover zorgen maken. Zonnecelautofabrikant Lightyear en digital marketeer Storm Digital komen aan het woord over hun oplossingen voor deze uitdaging. In de bijbehorende podcast geeft productiviteitsexpert Patrick Stastra extra inzichten en tips.
www.nrc.nl/brandedcontent/interpolis
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.