Online broker IG lanceert eerste Europese merkcampagne met DEPT®

AMSTERDAM, 2 mei 2023 – IG, een wereldwijd opererende online broker voor tradingdiensten lanceert een 360°-campagne in Duitsland, waarna deze ook in andere Europese markten wordt uitgerold. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met DEPT® en heeft een razendsnel thema waarmee het tradingplatform de business ook in Nederland wil versnellen.
Een raceteam staat in de campagne symbool voor de ondersteuning die IG biedt aan traders tijdens hun enerverende reis. “Met IG’s aanbod van complexe financiële producten, was het essentieel om de campagneboodschap begrijpelijk en pakkend te maken. “Racen was de perfecte metafoor om IG’s verhaal ook op een emotioneel niveau aan te laten slaan – vooral voor digitale kanalen, waar de aandachtsspanne kort is,” deelt Rob Voortman, creative director bij DEPT®.
IG zet zich neer als het toegewijde team achter ambitieuze traders. Vandaar ook de merkboodschap “trading with passion” – die in alle assets op zowel social media, print en tv terugkomt. Dit centrale thema werd gekozen door intensief onderzoek onder traders, tijd door te brengen in hun communities en nauw samen te werken met de belangrijkste stakeholders bij IG.
De campagne, geschoten door de Roos Brothers, laat zien hoe het team van IG de traders ondersteunt bij hun reis door de tradingmarkt. Om de link met het traden te versterken, is gekozen voor candlestickprojecties op de racebaan. Candlestickgrafieken worden namelijk gebruikt bij technische analyses en kunnen traders helpen bij het voorspellen van de marktkoers. Een herkenbaar en aansprekend symbool voor iedereen in de tradingwereld.
“We zijn superblij met deze menselijke benadering van ons merk. Hierdoor kunnen we ons echt onderscheiden in de traditionele financiële markt,” zegt Ferhat Aslanoglu, head of marketing bij IG in Duitsland.
Disclaimer: IG is verplicht om te melden dat alle vormen van trading een hoog risico hebben.
Over DEPT®: Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.