Industry Wire

Geplaatst door Picnic

Online supermarkt Picnic breidt uit naar Wateringen

Online supermarkt Picnic breidt uit naar Wateringen
Websuper opent hub in Den Haag voor eerste stad Westland
Wateringen, 24 augustus 2021 – Online supermarkt Picnic gaat van start in Wateringen en breidt daarmee het bezorggebied uit naar het Westland. Vanaf begin september bezorgen de elektrische bezorgwagentjes de boodschappen gratis aan huis bij klanten in de Zuid-Hollandse plaats. Nu al kunnen inwoners de app op hun telefoon downloaden en zich inschrijven.

De bezorging vindt plaats vanuit de nieuwe hub (een lokaal distributiepunt) aan de De Werf in Den Haag. Aanvankelijk gaan daar 10 runners (bezorgers) met 5 elektrische bezorgwagentjes van start. Eind 2021 zal dat gestegen zijn naar 45 runners en 20 wagentjes. Wateringen heeft ruim 16.000 inwoners.

Ook Den Haag profiteert
“Net als in Den Haag wonen in Wateringen veel gezinnen en tweeverdieners die het hartstikke druk hebben”, zegt medeoprichter van Picnic Michiel Muller. “Doordat wij de boodschappen gratis thuisbezorgen houden ze tijd over om leuke dingen te doen met hun gezin of vrienden.”

Vanuit de nieuwe hub wordt niet alleen Wateringen van boodschappen voorzien, de bezorgwagentjes bedienen ook het zuiden van Den Haag, Ypenburg en Rijswijk. Muller: “Picnic is populair in Den Haag. Met de extra capaciteit die onze derde Haagse hub heeft kunnen we in het zuiden van Den Haag, Ypenburg en Rijswijk meer mensen van de wachtlijst toelaten in de app.”

Picnic bezorgt de boodschappen inmiddels gratis thuis bij ruim 650.000 klanten, verdeeld over ruim 125 Nederlandse plaatsen. Vijfenhalf jaar geleden ging de websuper van start in Amersfoort, om vervolgens gestaag uit te breiden naar grote en kleinere plaatsen in ons land. Drie maanden geleden waren Lansingerland en Pijnacker nog aan de beurt, eerder werd onder meer al gestart in Amsterdam, Utrecht, Ede, Veenendaal, Venlo, Zwolle en Apeldoorn.

Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen de laagste prijs hebben. In 2018 startte Picnic ook in Duitsland en in 2021 in Frankrijk. Picnic is een initiatief van ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Daniel Gebler.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht