Orange Business Services levert IoT-connectiviteit en verbindt wereldwijd de slimme koffiemachines van De Jong DUKE

De Jong DUKE heeft Orange Business Services gekozen om wereldwijde IoT-connectiviteit te leveren voor de koppeling van zijn innovatieve ConnectMe-platform voor aangesloten koffiemachines. Het familiebedrijf, met hoofdkantoor in Nederland, is wereldwijd actief. De koffiemachines staan bekend om hun betrouwbaarheid, gebruiksgemak en lage eigendomskosten. De Jong DUKE innoveert voortdurend: de ConnectMe IoT-oplossing stelt klanten in staat om koffiemachines in kantooromgevingen en horecazaken op afstand te beheren en te monitoren.
IoT-aangedreven koffiegenot buitenshuis
ConnectMe biedt gedetailleerde real-time informatie over koffiemachines, inclusief koffieverbruik, reinigingscycli en proactieve onderhoudsvereisten. Het maakt ook volledige tweewegcommunicatie met de koffiemachine mogelijk, waarbij de koffiemachine in wezen wordt gebruikt als een interactief communicatieplatform. Dit maakt het mogelijk om op afstand software-updates te pushen en/of recepten op de machine te wijzigen, maar ook om de machine te gebruiken als communicatiemiddel om een aankomend evenement aan te kondigen, een wekelijkse lunchactie te promoten of zelfs een advertentie te plaatsen via het videoscherm op de machine. De machine is eenvoudig op afstand in te stellen vanaf een desktop of tablet, en kan een gebruiker zelfs in staat stellen om via de touchless applicatie drankjes te bestellen vanaf hun mobiele telefoon.
De Jong DUKE zocht naar één provider in Europa en Noord-Amerika om robuuste en betrouwbare IoT cellulaire connectiviteit te leveren voor zijn ConnectMe-machines. Daarnaast wilde het bedrijf graag het algemene beheer vereenvoudigen door hun IoT simkaarten via één enkel platform centraal te beheren.
Een soepele en verbonden koffie-ervaring
De Orange IoT Managed Global Connectivity-oplossing, aangedreven door Ericsson’s IoT Accelerator, voorziet de Jong DUKE van veilige en betrouwbare IoT cellulaire connectiviteit. Hierdoor is efficiënte gegevensverzameling mogelijk om de aangesloten koffiemachines te monitoren.
End-to-end connectiviteit wordt geleverd tussen de aangesloten koffiemachines van het bedrijf, uitgerust met Orange IoT simkaarten. Hierdoor kan de Jong DUKE zijn IoT aangesloten apparaten op regionale en wereldwijde basis beheren. Dit zal gaan via één gebruiksvriendelijk connectivity management platform op basis van de IoT Accelerator-dienst van Ericsson en ondersteund door het Orange-netwerk en de bijbehorende roaming overeenkomsten. Ericsson en Orange werken nauw samen om de IoT-ervaringen voor klanten over de hele wereld te optimaliseren en bieden een volledig wereldwijd platform om een consistente klantervaring te bieden. In dit geval ondersteunt het de Jong DUKE’s klantenbestand in Europa en de VS en levert het de diensten naar volle verwachting.
“Wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking met Orange Business Services. Zij hebben een op maat gemaakte oplossing geleverd die perfect aansluit bij onze specifieke behoeften. Deze samenwerking levert ons de voordelen van vereenvoudigd beheer en logistiek op, evenals een verbeterde dekking bij onze klanten voor een slimme en verbonden koffie-ervaring”, aldus Monique Klein, Productmanager Connectivity, de Jong DUKE.
Medeondertekend door Frank Baggermans, Managing Director, Benelux, Orange Business Services en Kyle Okamoto, General Manager Ericsson IoT.
Over Orange Business Services
Orange Business Services is een netwerk-native digitale dienstverlener en de wereldwijde enterprise-divisie van de Orange Group. We verbinden, beschermen en innoveren bedrijven over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Door expertise op het gebied van connectiviteit en systeemintegratie is Orange Business Services in staat bedrijven te ondersteunen op het gebied van softwaredefined networking, multi-clouddiensten, data en AI, slimme mobiliteitsdiensten en cybersecurity. Orange biedt begeleiding in elke fase van de gegevenscyclus: van verzameling, transport, opslag en verwerking tot analyse en delen.
Nu bedrijven gedijen op innovatie, plaatst Orange Business Services haar klanten in het hart van een open ecosysteem om samenwerking te stimuleren. Dit omvat de 27.000 werknemers, de activa en expertise van de Orange Group, haar technologie-en zakenpartners en een pool van nauwkeurig geselecteerde start-ups. Orange Business Services opereert bij meer dan 3.000 multinationale ondernemingen en twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk.
Ga voor meer informatie naar www.orange-business.com of volg ons op LinkedIn, Twitter onze blogs.
Orange is een van ’s werelds meest toonaangevende telecommunicatie-exploitanten met een omzet van 42 miljard euro in 2019 en 257 miljoen klanten wereldwijd op 30 september 2020. Orange is genoteerd aan Euronext Paris (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN). In december 2019 presenteerde Orange het nieuwe strategische plan “Engage 2025”, ondersteund met sociale en ecologische verantwoording. Terwijl de acceleratie in groeigebieden, zoals B-to-B-services en het plaatsen van data en AI centraal staan bij innovatie, is de hele Orange Group een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever.
Orange en alle andere Orange-product-of servicenamen die in dit materiaal zijn opgenomen, zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.