Industry Wire

Geplaatst door Paylogic

Paradiso kiest Paylogic als innovatieve ticketing partner

Paradiso en Paylogic gaan samenwerking aan om de digitale interactie tussen bezoekers en het Amsterdamse poppodium te verbeteren

Amsterdam, 4 juni 2019 – Paradiso en Paylogic kondigen dinsdag officieel hun samenwerking aan. Sinds begin april verkoopt Paradiso voor een aantal programma’s tickets via Paylogic, eind juni gaat het poppodium geheel over op de verkoop van toegangsbewijzen en lidmaatschappen via het Amsterdamse ticketplatform. Vanaf dat moment is het mogelijk om direct op www.paradiso.nl kaarten voor Paradiso-programma’s te bestellen, zonder de website te verlaten. Gezamenlijk zullen Paylogic en Paradiso de komende jaren werken aan innovatieve oplossingen voor het creëren van de optimale on- en offline bezoekerservaring.

Erik Luyten, Hoofd Ticketing: “Dankzij de samenwerking met Paylogic kan de bezoeker makkelijker en sneller tickets voor onze programma’s kopen. De komende tijd gaan we met Paylogic intensief samenwerken om de gebruikservaring beter te maken en nog directer in contact te staan met de circa 650.000 bezoekers die we jaarlijks met onze programma’s trekken. Dat gaan we onder meer doen met de ontwikkeling van een omgeving op onze website waarbij de tickets en het ontdekken van onze uitgebreide programmering samenkomen. Ook geeft Paylogic ons de handvatten om het Paradiso-lidmaatschap door te ontwikkelen en dankzij slimme oplossingen de wachttijd aan de deur te verkorten.”

Marijke van den Bosch, CCO Paylogic: “Wij zijn ervan overtuigd dat de vooruitstrevende en eigenzinnige manier waarop Paradiso denkt aansluit op wat Paylogic vertegenwoordigt. Als marktleider in de Benelux zijn we actief in onder andere festivals en verrassen we nu ook de poppodia markt met onze technologie, waarbij de fan en organisatie centraal staan. Het is een enorme eer met zo’n geweldig poppodium als Paradiso samen te werken.”

Paradiso opende op 30 maart 1968 zijn deuren. Onder de Paradiso-vlag vinden er jaarlijks meer dan 1.200 programma’s plaats verspreid over Amsterdam. Naast de programmering in de voormalige kerk gevestigd aan de Weteringschans, programmeert Paradiso ook in onder meer Bitterzoet, Paradiso Noord in de Tolhuistuin, de Vondelkerk, Theater De Roode Bioscoop, de Duif en het Zonnehuis. De samenwerking met Paylogic betekent voor Paradiso het einde van een jarenlange zeer prettige samenwerking met Ticketmaster.

Het van oorsprong Groningse technologiebedrijf Paylogic is opgericht in 2005 en ontwikkeld e-commerce oplossingen voor de live entertainmentindustrie. Met een ruim internationaal klantportfolio faciliteert Paylogic onder andere partijen als Tomorrowland, ADE, Studio100, ID&T, RTL Nederland en Agents After All. Het platform verwerkt jaarlijks meer dan 6 miljoen tickets, merchandise, hotel pakketten en andere producten en is daarmee marktleider binnen de evenementenindustrie in de Benelux.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht