Parzelo: MyPup lanceert nieuw product om interne logistiek op kantoor te stroomlijnen

Amsterdam, 13 november 2023 – Duurzame bezorgdienst MyPup (My Pick Up Point) lanceert met Parzelo een nieuw product om de logistieke processen binnen bedrijven makkelijker en overzichtelijker te maken. Parzelo is een software-as-a-service oplossing die zich als onderdeel van MyPup ruimschoots heeft bewezen.
Volgens de Post- en pakketmonitor 2022 van ACM worden in Nederland jaarlijks 1,8 miljard zakelijke pakketten bezorgd. Kantoren, ziekenhuizen en universiteiten ontvangen wekelijks tientallen, vaak waardevolle pakketten. Daarnaast hebben veel organisaties servicedesks en uitgiftebalies, waar elke dag vele kostbare items worden uitgegeven en ingenomen. Zonder complete registratie kost het verwerken van pakketten en andere assets veel tijd, en is het zoeken naar items dagelijkse kost. In het ergste geval verdwijnen waardevolle spullen zelfs helemaal, met alle gevolgen van dien.
De software van Parzelo helpt de stroom aan pakketten en andere items efficiënt en gecontroleerd te verwerken. Zo houden receptionistes, postkamermedewerkers, baliemedewerkers en officemanagers tijd over voor andere belangrijke taken en worden frustraties en kans op diefstal voorkomen.
Hoe werkt Parzelo?
Parzelo is een SaaS oplossing die pakketten registreert en aan de juiste personen koppelt. De gebruiker boekt elk item in met een simpele scan, waarna de juiste persoon automatisch een notificatie ontvangt dat het item kan worden opgehaald. Het flexibele systeem is een waardevolle aanvulling voor elke postkamer en servicedesk. De software kan bijvoorbeeld gekoppeld worden aan een gewone kast met genummerde planken, maar werkt ook in combinatie met slimme lockers of Pick Up-points. De software kan ook gekoppeld worden aan workflow software zoals ServiceNow.
Voor wie is Parzelo geschikt?
Parzelo is een oplossing die elke organisatie kan helpen die per dag meer dan tien items verwerkt. Denk aan grotere kantoren, waar dagelijks talrijke inkomende pakketten worden verwerkt. Maar ook aan bouwbedrijven, verhuurbedrijven, ziekenhuizen en universiteiten, waar waardevolle items worden uitgegeven en weer ingenomen. Andere mogelijke toepassingen zijn het gecontroleerd uitwisselen van fashion samples en het onbemand uitgeven en omruilen van audio-, video- en IT-middelen.
Waarom Parzelo als losstaand product?
Parzelo komt voort uit MyPup. Dit bezorgbedrijf gebruikt de in-house ontwikkelde software dagelijks om pakketten op een duurzame manier bij slimme ophaalpunten te bezorgen en af te laten halen. MyPup gebruikt deze software nu al 10 jaar en de software wordt door 50 klanten gebruikt. De software heeft zich dus ruimschoots bewezen. Parzelo wordt nu als losstaand product gelanceerd, omdat er steeds meer behoefte is aan een oplossing die de interne logistiek binnen bedrijven op een slimme en efficiënte manier inricht.
MyPup directeur Luke van der Wardt: “Wij zijn een full-service bezorgbedrijf, maar merkten dat er een steeds grotere vraag is naar een oplossing zonder onze bezorgdienst, waarbij nog steeds gebruik kan worden gemaakt van de functionaliteiten van onze diensten. Denk aan de koppeling tussen onze software en onze slimme lockers, of aan het scannen van pakketten, zodat je altijd weet waar ze zich bevinden. Met Parzelo kan iedere organisatie op zijn eigen niveau beginnen met het stroomlijnen van de interne logistiek.”
Vertrouwd door grote organisaties
De software van Parzelo heeft inmiddels al 1.4 miljoen pakketten verwerkt. Tot de bestaande klanten behoren organisaties als Canon, de Hogeschool Amsterdam (HVA), de Universiteit van Amsterdam (UVA), Universiteit Utrecht, DUSTIN en Vecos. De HVA en UVA worden via het Parzelo systeem voorzien van een volledig gecontroleerde verwerking van pakketten en examens. In het buitenland wordt Parzelo gebruikt bij onder andere Nestlé en Athora.
Parzelo wil graag doorgroeien en richt zich daarbij op bedrijven die meer dan 10 pakketten of items per dag verwerken.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.