‘De perfecte post op LinkedIn’ draait om waardecreatie
Culemborg – Geven, verbinden en waarde creëren voor het netwerk. Dat is waar het social mediakanaal LinkedIn voor benut zou moeten worden, stelt Franck Fielemon, eigenaar van Omzetcoach.nl en mede-auteur van het praktische boek ‘De perfecte post op LinkedIn’. Met dagelijks één miljoen actieve gebruikers in Nederland en maar liefst tien miljoen profielen is het volgens de auteurs Ina Boer en Franck Fielemon dé plek voor professionals om zichzelf te profileren en positioneren.
Ooit begon LinkedIn als online verzamelplaats van cv’s. Inmiddels is het uitgegroeid tot hét zakelijke contentplatform voor iedere professional en ondernemer. Omzetcoach Fielemon met 26.000+ volgers en miljoenen impressies op LinkedIn: “Hoewel er boeken zijn over LinkedIn, geven we in dit boek heel praktische tips over hoe je de perfecte, waardevolle post maakt waarmee je tegelijkertijd het aantal impressies vergroot, en dus impact creëert. Met de juiste strategie is LinkedIn daarom interessant voor iedere professional maar ook voor een waterschap, een MKB’er, een overheidsdienst en zelfs voor een binnenvaart influencer.” Want zolang het met ‘invloed vergroten’ te maken heeft, is dit platform volgens Fielemon ‘the place to be voor B2B’.
Op de radar
Samen met Ina Boer herschreef hij de eerdere editie ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’. Ze vulden het bovendien aan met updates over ChatGPT, tot aan de laatste wijzigingen van de creatormodus. “Idealiter laat je op LinkedIn zien hoe waardevol je bent voor je doelgroep. Je maakt jezelf zichtbaar en komt daardoor op de radar van klanten, werkgevers, opdrachtgevers en potentiële werknemers of collega’s. Je content moet daarom herkenbaar, authentiek en oprecht zijn.”
Drie pijlers staan daarbij centraal. “Geven, verbinden en waarde creëren voor je netwerk”, licht hij toe. “Want de perfecte post bedenken is één ding…”, zegt Fielemon glimlachend, “maar hem ook succesvol zichtbaar maken in je online netwerk en daarbuiten, is een tweede.”
Het boek ‘De perfecte post op LinkedIn is bij de betere boekhandel te verkrijgen en online.
De perfecte post op LinkedIN // Uitgeverij Van Duuren Management // 240 pagina’s // € 25 // 6 maart 2024 // ISBN 9789089659113
Over Franck
Omzetcoach Franck Fielemon (1971) heeft een lange en succesvolle carrière achter de rug bij DHL. Hij opereerde sinds 1997 voor meerdere divisies in verschillende Marketing- en Sales Management functies in binnen- en buitenland. In zijn laatste rol was hij wereldwijd verantwoordelijk voor Inside Sales en lead management en stuurde hij 250 verkopers aan in 50 landen. Daar implementeerde hij strategisch werken met LinkedIn. Daarnaast is Franck initiatiefnemer van het Nationaal Export Evenement en oprichter van Omzetcoach.nl.
Franck Fielemon heeft met meer dan 26.000 volgers en miljoenen impressies LinkedIn weten te ontwikkelen tot duurzame leadbron voor zijn bedrijf Omzetcoach.nl. Dagelijks deelt hij op LinkedIn zijn strategie, tips en inzichten.
Omzetcoach.nl is gevestigd aan de Rouwkooplaan 5, 2251 AP te Voorschoten. Voor meer info:www.omzetcoach.nl.
Over Ina
Ina Boer is Uitgeefcoach, Schrijfcoach, LinkedIn- en Marketingcoach voor ondernemers die een boek willen schrijven. Zij was 20 jaar uitgever van managementboeken. Samen met Franck herschreef zij haar eerste boek tot deze uitgave, ‘De perfecte post op LinkedIn’. Ina is te bereiken 06-20709962 of via e-mail: i.boer@planet.nl.
Voor meer informatie: www.inaboer.nl.
Over het boek ‘De perfecte post op LinkedIn’
LinkedIn heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een volwaardig B2Bcontentplatform voor ondernemers. Met meer dan 10 miljoen accounts is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland. En daarmee ook een heel krachtige marketingtool. Maar veel ondernemers denken bij marketing op LinkedIn nog te vaak vanuit de commerciële hoek. Ze plaatsen berichten waarin ze vertellen hoe goed hun product of dienst is. En juist daarvan is bekend dat het contraproductief werkt. Alleen maar informatie ‘zenden’ is een van de belangrijkste redenen voor mensen om af te haken. De vraag is hoe je wél goede content maakt. Sterker: hoe je de perfecte post maakt waardoor je opvalt en gewaardeerd wordt. Hoe je een strategie ontwikkelt waardoor je meer leads krijgt. Hoe je bereikt dat mensen je berichten gaan liken, becommentariëren en aanbevelen. Goede content plaatsen dus. Maar wat is dan goede content en wat zijn de ingrediënten van de perfecte post? In dit boek lees je er alles over.
Nieuw in deze 2e herziene en uitgebreide editie:
• Zo zet je LinkedIn strategisch slim in voor meer leads.
• Het laatste nieuws over de werking van het algoritme.
• Hoe je ChatGPT in kunt zetten en wat de voor- en nadelen zijn.
• Boordevol nieuwe tips, voorbeelden en ideeën.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.