Plus500 tot en met 2021/2022 hoofdsponsor Atlético Madrid

Plus500, een toonaangevend technologieplatform voor de internationale handel in Contracts for Difference (‘CFD’s’), heeft de optie gelicht om zijn officiële overeenkomst als hoofdsponsor van Club Atlético de Madrid, te verlengen voor het voetbalseizoen 2021/2022. Plus500 is sinds juni 2015 de officiële hoofdsponsor van Atlético Madrid. Met de verlenging voor het komende voetbalseizoen behoudt het bedrijf diverse sponsor- en merkrechten, zoals de weergave van zijn bedrijfslogo op het officiële voetbalshirt van het eerste team.
Atlético Madrid is een van de meest succesvolle Europese voetbalclubs van de afgelopen tien jaar. De club won de UEFA Super Cup in 2010, 2012 en 2018. De UEFA Europa League werd in de seizoenen 2009/10, 2011/12 en 2017/18 gewonnen. In 2013/14 en 2015/16 kwalificeerde Atlético zich voor de finale van de UEFA Champions League. Afgelopen seizoen eindigde het team voor het achtste seizoen op rij in de top drie van La Liga en bereikte het de kwartfinale van de UEFA Champions League.
Deze verlenging van de sponsoringsovereenkomst volgt na de bekendmaking dat Plus500 dit jaar nieuwe samenwerkingen is aangegaan met andere vooraanstaande Europese voetbalclubs, waaronder Atalanta Bergamasca Calcio in Italië (Bergamo), BSC Young Boys Football Club in Zwitserland (Bern) en Legia Warschau in Polen. Het is daarnaast sponsor van het Australische rugbyteam Plus500 Brumbies.
Plus500 heeft tot dusver aanzienlijk geprofiteerd van het sponsorschap van succesvolle sportteams. Hiermee heeft het zijn wereldwijde naamsbekendheid vergroot, de merkbewustheid in belangrijke markten bevorderd en zijn klantenkring in nieuwe en veelbelovende regio’s uitgebreid.
David Zruia, CEO van Plus500:
“We zijn verheugd om onze jarenlange samenwerking met Atlético Madrid voort te zetten. Dit partnerschap heeft wonderen gedaan voor onze internationale merkbekendheid. In 2020 bleef onze relatie stabiel en krachtig, ondanks het feit dat dit een uiterst turbulente en uitdagende periode was. We kijken ernaar uit om de club in het seizoen 2021/22 verder te ondersteunen.”
Miguel Ángel Gil Marín, CEO van Atlético Madrid:
“We zijn enorm enthousiast over de verlenging van het hoofdsponsorschap van Plus500 tot en met 2021/22. In de afgelopen vijf seizoenen waarin we hebben samengewerkt hebben we een hechte relatie opgebouwd die de afgelopen zware maanden haar kracht heeft bewezen. We hebben altijd kunnen rekenen op de passie en steun van onze hoofdsponsor. Dit is een natuurlijk gevolg van onze hechte samenwerking.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.