Industry Wire

Geplaatst door Influx PR

PostNL kiest voor Brand Management-software van Capital ID

PostNL gaat gebruikmaken van de Brand Management-software van Capital ID, specialist op het gebied van software voor Marketing Resource Management (MRM) en Digital Asset Management (DAM). Het MRM-platform ‘ID Manager’ ondersteunt PostNL bij het beheer van de huisstijl.

Bovendien zal hiermee de vervaardiging van marketingcommunicatiemiddelen worden geautomatiseerd, zodat de postverwerkingsorganisatie profiteert van een efficiëntere werkwijze.

‘ID Manager’ omvat applicaties die de integrale levenscyclus van marketingcommunicatie volledig ondersteunen. Met de implementatie van dit systeem heeft PostNL de mogelijkheid om alle beschikbare marketing- en merkmaterialen op te slaan, te delen en aan te passen. Daarnaast kan het platform de vervaardiging en publicatie van alle mogelijke communicatie-uitingen volledig automatiseren en wordt een consistente presentatie van het merk gegarandeerd.

Dennis Steen, CEO van Capital ID: “Marketeers en communicatiespecialisten staan voortdurend onder druk om meer met minder te doen. Marketingefficiëntie is dan ook cruciaal. Daarnaast zien wij dat deze twee specialisaties steeds nauwer moeten samenwerken. Daarbij staat het merk centraal. Marketing Resource Management zorgt ervoor dat een organisatie meer grip krijgt op de processen en biedt oplossingen om delen van de marketingcommunicatie volledig te automatiseren. Gemiddeld kan een onderneming 40 tot 50% besparen op de operationele uitgaven.” Steen vervolgt: “We zijn erg blij met de opdracht van PostNL. Onze oplossing bleek een ‘perfect match’ voor hun vraag. Ik ben ervan overtuigd dat ons MRM-platform de verwachtingen van PostNL waarmaakt en kijk ernaar uit onze prettige samenwerking in de toekomst nog lang voort te zetten.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht